A Bvill 812-es pályaszámú kocsit 1911-ben kezdték építeni Budapesten, mint kisvasúti motorkocsit. A Ganz-gyárban eredetileg benzinmotorral szerelték, eleinte a Nyíregyházavidéki Kisvasutak személyvonatait vontatta. A kisvasút nyíregyházi műhelyében alakították át villamossá, aminek eredményeképpen egy egyedi jármű, egyszersmind az üzem zászlóshajója született meg (a leghosszabb, legszélesebb, az egyetlen háromtengelyes nyíregyházi villamos).
A Bvill 812-es villamoskocsit, mint kiemelkedően fontos ipari műemléket tartja számon a Közlekedési Múzeum. Felvételét az értéktárba a korán kívül indokolja egyedi mivolta és az is, hogy mint villamos Nyíregyházán épült. 1912 és 1969 között utasok millióit szállította a megyeszékhelyen, s ezt a kocsit már a villamosüzem felszámolásakor is megőrzésre szánták. Nyíregyházán 1969-ben szűnt meg a villamosközlekedés, szerepét a buszok vették át. 2003 óta a belváros látványossága, a városkép szerves része, amelyre az egykori utasok szeretettel és nosztalgiával, az ifjabb generáció tagjai csodálkozással tekintenek. Találkozási pont, emellett helyet ad várostörténeti kiállításoknak és egyéb rendezvényeknek is.