hirdetés
Szerda este nyílt a Pál Gyula Teremben Madarassy György 12+12 című tárlata. A művész figurális és nonfiguratív képeinek legújabb gyűjteményét mutatja meg a közönségnek, április 4-ig. A műteremtől a kiállítóteremig kísértük az alkotót.
A léleknek olyannak kell lennie, mint a madárnak. Csapkodni, repülni, ha a föld porában is, mert ha egyes madarak szárnycsapása céltalan is, mégis ez a szárnyakba szétosztott, csapkodó, emelkedő ösztön az, amely felhők közt tartja az egész madársereget.
A Nagybányán született Németh László soraival köszöntötte az egykoron Nagybányáról érkezett festőművészt Petneházy Attila, a magyar-magyar kulturális kapcsolatokért felelős miniszteri biztos. Nem évfordulós, nem évszakváltós, nem új festői korszak, hanem a legutóbbi hónapok figurális és nonfiguratív képei kerültek a Pál Gyula Terembe. A városban és a várossal együtt élő művész impulzusokat gyűjt, látványt raktároz, megőriz emberi arcokat, karaktereket , fényeket és árnyékokat, majd a festészet eszközeivel készíti el alkotásait.
Madarassy György festőművész elmondta:
Mindazt meg akarom mutatni, amit én festőileg tudok csinálni a festékkel a vásznon. Azt, hogy mit tudok csinálni az ecsettel, a palettakéssel, kézzel-lábbal, akármivel. Hiszen abból indulok ki, hogy nem a témát találom ki magamnak, hanem adódik valami, ami persze elindítja, de én azt az esztétika oldaláról közelítem meg. Van egy vászonfelületem, és oda fel akarok tenni valamit. Onnantól kezdve nekem azon kell dolgoznom, hogy azokat a színeket, formákat összerendezzem, hogy az képpé váljon.
Az ünnepi alkalom a barát, a hozzáértő számára is a látvány és az emlék teremtő erejét hivatott megidézni.
Dr. Vitéz Ferenc, a Debreceni Hittudományi Egyetem docense kiemelte:
Igen szép összhangot láttam a látomásos jelleg és a szimbolikus, figurális ábrázolás között. A képek egy részét akár elvonatkoztatott absztrakciós műveknek is lehetne mondani, viszont mindegyiknek igen szoros kapcsolata van a valósággal. Kétféle valóságot tár fel előttünk Madarassy György. Egy látható, külső, sok részben átfogalmazott valóságot, de ami sokkal izgalmasabb és fontosabb a néző számára, és a művészetszerető számára is, a belső lelki, gondolati, szellemi valóságot.
Madarassy György 23 festménye mellett a bejáratnál egy képkeret, mely a következő alkotásokra, a következő kiállításokra, a folytatásra utal. Bármi jöhet ezután, ami megérinti a művész lelkét téma, stílus és forma szerint. A kiállítás április 4-ig várja a látogatókat a Pál Gyula Teremben.