20 tonnás súlykorlátozások az országos főúthálózaton

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt-hez érkező különböző szintű (lakossági, országgyűlési képviselői, ombudsmani) bejelentésekben az új útdíj rendszer bevezetése óta a főúti szakaszokon tapasztalható teherforgalom növekedésre és az ebből származó környezetterhelésre panaszkodtak az érintettek.

[REKLAM]

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel közösen vizsgálatot indított a beérkező panaszok ügyében és megállapítást nyert, hogy a teherforgalomnak a főutakról a gyorsforgalmi hálózatra történő leghatásosabb átterelése az egyes főúti szakaszok forgalomkorlátozásával érhető el. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ az egyes főúti szakaszok forgalomkorlátozására javaslatot terjesztett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elé, amely indítvány elfogadása megtörtént. A szükséges intézkedések végrehajtásának határidejeként 2017. január 1-jét határozta meg, melynek érdekében kerültek kihelyezésre a nevezett szakaszokon a KRESZ 44. ábraszámú „20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos" jelzőtáblák és esetenként a „kivéve áruszállítás" kiegészítő táblák.

 

 

Az intézkedések célja összességében, a főutak átmenő forgalmának csökkentése, elterelése, valamint az itt élőket érő kedvezőtlen környezeti hatások mérséklése. Az érintett településeken működő vállalkozások számára a tilalom hatálya alá eső, a tiltott szakaszokat nem áruszállítás céljából igénybevevő teherjárművek közlekedéséhez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai éves behajtási engedélyt fognak kiadni. A behajtási engedély kiadásához szükséges az igénylő személy azonosságával, a telephely címével, a jármű típusának megjelölésével, valamint tömegének feltüntetésével az illetékes megyei igazgatóság címére történő igény megküldése.

Magyar Közút Nonprofit Zrt.

(Fotó: internet)