Átadás-átvétel a KLIK-nél

Január elsejétől új szervezeti keretek között működik az állami intézményfenntartás. Az 58 tankerületi központ önálló költségvetési szervként látja el a fenntartói feladatokat, átvéve az iskolák működtetését is az önkormányzatoktól. A 2017-es évtől mind a fenntartással, mind pedig az üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokért az állam felel, amelynek a szerepvállalására a területi különbségek kiegyenlítése, az egyenlő feltételek biztosítása és a pedagógusok bérének garantálása miatt volt szükség. A működtetői feladatok átvételével a korábbinál egyértelműbbé válnak a viszonyok, teljes egészében az állam vállalja a felelősséget az intézményekért, a feladatellátáshoz szükséges forrás pedig tervezhetőbbé válik. Az önkormányzati dolgozók átvétele, mind a közalkalmazottak, mind pedig a munkaviszonyban foglalkoztatottak esetében a Munka Törvénykönyve szerint történik, azaz a foglalkoztatottak tájékoztatása az illetékes önkormányzat feladata volt 2016. december 15-ig.

A tankerületi központok az önkormányzatokkal kötött megállapodás részeként állapodtak meg az átkerülők számáról, jogviszonyáról. Az érintetteket tájékoztatták a január elsejei foglalkoztatásuk feltételeiről, beleértve ebbe a bérelemeket is. A decemberi béreket 2017 január elején még az önkormányzatok folyósítják, hiszen év végéig mindenki önkormányzati alkalmazott, a tankerületek első ízben a januári béreket fizetik február elején. Az okiratok aláírására, azaz a kinevezések, munkaszerződések módosítására a jogszabály szerint január 15-ig van lehetőség, hiszen a munkavállalók december 31-ig még az önkormányzatok állományában vannak. A tankerületi központokban a csaknem tízezer átkerülő dolgozó okiratai időben elkészülnek, és mindenki időben megkapja a fizetését is. A tankerületi központok továbbra is a konstruktív és a gyermekek mindenekfelett álló érdekeit szem előtt tartó együttműködésben érdekeltek az önkormányzatokkal.

Az állami intézményfenntartó elkötelezett abban, hogy biztosítsa a minőségi oktatás feltételeit, támogassa az intézményeket, és a helyi érdekeknek megfelelő, színvonalas iskolahálózatot tartson fenn. Hisznek abban, hogy tevékenységükkel segíteni tudjuk az esélyteremtést a hátrányos helyzetű gyermekek számára. Ebben számítanak az iskolahasználók, a helyi közösségek, és mindazok együttműködésére, akik fontosnak tartják az oktatás ügyét.

Szoboszlai Tibor

(Fotó: internet)