hirdetés
Az év első négy hónapjában 46 ezer 746 gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, a növekedés 7 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest, közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Sajnos a külföldről behozott használt autók átlagéletkora 12 év fölött van, a teljes importnak csak 48 százaléka új jármű.
Az első négyhavi értékesítési számok kissé elmaradtak a növekedési várakozásoktól. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint ennek egyik oka lehet a belsőégésű motorok, elsősorban a dízelek körüli valós és rémhírek, amelyek a vásárlók szándékait eltérítik. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése lassuló mértékben és kis mennyiség mellett növekszik, a felvevő piac egyelőre korlátozott és alatta van az év eleji várakozásoknak. A töltőhálózat ugyan fejlődik, illetve sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de az autók ára továbbra is magas. A kormány nagycsaládosokat támogató programja iránti érdeklődés látszik, de ennek elindulása után értékelhető majd a hatása az újautó-piacra. Az új személygépjárművek és kishaszonjárművek összesített értékesítési listáját az idén áprilisban a Suzuki vezeti 13 százalékos piaci részesedéssel a Ford és a Skoda előtt.
Öregszik a hazai autópark
Az első négy hónapban 24 százalékkal nőtt az új kishaszonjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 8350 járművet helyeztek forgalomba. Áprilisban 523 új motorkerékpár került forgalomba, 28 százalékkal több az egy évvel korábbinál, de a motorkerékpárok piaca továbbra is gyenge. Sajnos a Magyarországra behozott használt autók átlagéletkora 12 év fölött van, a teljes importnak csak 48 százaléka új jármű. Az adatok szerint a magyar autópark 84 százaléka 10 évesnél idősebb. Ha összevonjuk a használtautó- és az új autópiacot, akkor a kétharmadnak új autónak kellene lennie, és egyharmadnak használtnak. Ha pedig a használt autókon belül is csak 10 évnél fiatalabb autók érkeznének, akkor azt már egy egészséges import-összetételnek lehetne tekinteni.