Az év felénél sem járunk, de már többen haltak meg vasúti átjárókban, mint tavaly összesen

Máj 30, 2022

Idén már tizennyolcan haltak meg vasúti átjárókban. Ez már most több, mint tavaly egész évben. A MÁV akciót indított, hogy felhívják a figyelmet a biztonságos közlekedésre. Kezdődik a nyári szezon, nem véletlenül tartották Balatonszemesen a mai rendezvényt – számolt be az M1 Híradója.

Áprilisban rögzítették a térfigyelőkamerák Mindszentnél azokat a felvételeket, melyen egy kisteherautó és a motorvonat látható, ahogy egyszerre érnek a vasúti átjáróhoz. Az ütközéstől a vonat kisiklott és az oldalára borult.

A kisteherautóban heten utaztak. Ketten élték túl a balesetet. A sofőr a tilos jelzés ellenére hajtott át a síneken.

A MÁV a balesetek megelőzése érdekében országos figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indított. A nyári szezon indulásával szombaton Balatonszemesen tartottak közbiztonsági napot.

A gyerekek is megtanulták: ha piros a lámpa, akkor nem szabad átmenni, mert jön a vonat.

A mozdonyvezetők szerint különösen veszélyes, hogy sokan nem is a kijelölt átkelőknél mennek át a síneken.

A vasúttársaság kezdeményezését évek óta segíti az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) is.

Az a fontos, hogy fokozott körültekintéssel kell már megközelíteni is a vasúti átjárót, pláne áthajtani rajta. Sokan nem tudják, de a fehéren villogó fényjelzőkészülék nem azt jelenti, hogy nem jön a vonat, hanem azt, hogy működik a berendezés. Tehát akkor is nagyon fontos, hogy jobbra-balra, lelassítva belenézünk a vasúti átjáróba, és meggyőződjünk róla, hogy nem jön a vonat” – hangsúlyozta Gál Kristóf rendőr alezredes, az ORFK szóvivője.

Az utóbbi időben ugrásszerűen nőtt a vasúti balesetek száma. A MÁV szóvivője arra hívta fel a figyelmet: nemcsak az autósoknak, hanem a gyalogosoknak, kerékpárosoknak, rollereseknek, és egyébként mindenkinek körültekintően kell az átjáróba behajtania.

Tizennyolcan haltak meg ezekben az útátjárós balesetekben a mai napig, és ez már kettővel több, mint tavaly egész évben összesen. Ezeknek a baleseteknek mindegyike megelőzhető lenne, nagyobb odafigyeléssel. Az utóbbi 13 évben minden egyes balesetet esetében a közúti közlekedők felelősségét állapították meg a balesetet vizsgálók. A vasút tekintetében 100 százalékban jól működött a biztosító berendezés, ami azt jelenti, hogy a közút felé piros jelzést mutatott” – fogalmazott Biber Anett.

Tavaly 800 esetben rongálták meg a sorompókat, és közlekedésbiztonsági berendezéseket.

A MÁV ezért jogszabály-módosítást kezdeményezett, hogy szigorúbban büntessék azokat, akik veszélyeztetik a közúti, vagy vasútbiztonságot.

 

Forrás: hirado.hu

Előző hír
Egy hónappal korábbi arcát mutatja ma az időjárás
Következő hír
Tovább fejlődik Sóstó

Kapcsolódó híreink