Bohózat és dráma, humor és vér

Képesek vagyunk a szakma élvonalából érkezõ rendezõk elképzeléseit megvalósítani, és így a közönségnek is a lehetõ legszélesebb spektrumát mutatni annak, ami a hivatásunk.” Göttinger Pál, a Móricz Zsigmond Színház fõrendezõjének sorait olvashatják:

A Sherlock egy precíziós gépezet, egy nagyon aprólékosan szerkesztett, óramûre járó színházi bûvészmutatvány, a történetmesélés mellett az átöltözések és helyszínváltások szinte átláthatatlanul bonyolult láncolata, amely leginkább a virtuozitásával hat. A Carmen egy elsõsorban a szívre ható elõadás lett: az egyszerû, visszafogott teatralitásból nagy egyéni teljesítmények ragyognak ki, íróilag, színészileg és énekesként is. A Diótörõ egy gyerekdarabtól szokatlan zenei igényességû, nagyszabású élõzenés mesemusical, látomásos, vad és energikus. A Leenane szépe a történetmesélés felnõttesebb módja: kegyetlenség és szeretet, tragédia és humor, szellemesség és szívbemarkolás elegyedik benne. Az Illatszertár a nagyszínpadi színjátszás magasiskolája: egy finom, áttetszõ történet, humorral, emberismerettel, és hatalmas társulati munkával elkészítve.

 

AZ UTOLSÓ „A HÜLYÉJE”

 

Rendezõink sorában Szente Vajk, Sediánszky Nóra, Tucker András, Olt Tamás, Puskás Tivadar, Mohácsi János, Halasi Dániel és jómagam után most Koltai M. Gábor és Szõcs Artur következik, majd Szabó Máté, Végh Zsolt, Urmai Gábor és Fehér Balázs Benõ. Bemutattuk az Asszony asszonynak farkasa címû darabot, ami egy elemi erejû és hátborzongatóan sötét, véres humorral átszõtt reneszánsz dráma a testiségrõl, vágyról és pusztításról. Utána a Chicago, a zenés mûfaj egyik koronaékszere, nagyszabású és energikus, áradó és mulatságos – színházunkban az utóbbi évek zeneileg is legizgalmasabb vállalkozása. Ezután klasszikus dráma következik, a Don Carlos, gondolkodásra, elmélyülésre, saját magunk komolyan vételére hívó remekmû. Az évadot egy kamaravígjáték és egy nagyszínpadi bohózat zárja majd. A rózsák háborúja egy filmsikeren alapuló történet, egy válóper részletein keresztül mutatja be az egymásra utalt emberek játszmáit. Az utolsó bemutatónk A hülyéje lesz, Feydeau megunhatatlan bohózatának új változata – középpontjában, mint minden bohózatéban, a kis emberi hazugságokon át elszabaduló lavina, kacagtató fordulatokon át hullámzó félreértés-folyam.

 

ÉLETVESZÉLYES MUTATVÁNY

 

Felnõttelõadásaink idén az egymásra utaltságról, az emberek egymásba kapaszkodásáról szólnak – gyerekelõadásaink (A kék pék, Mirr-Murr kalandjai, A dzsungel könyve, Maszmók Afrikában) pedig a célok elérésérõl, az otthon melegérõl, a valahova tartozásról, a kíváncsiságról és a tanulásról. Mint látható: minden munkánkban magas minõséget várunk el magunktól, mégis azon fáradozunk, hogy színházi vállalkozásaink egymástól a lehetõ legjobban különbözzenek. Életveszélyes mutatvány, de eddig még nem estünk le. Drukkoljanak!

(Szerzõ: Göttinger Pál)