Cash and Flow az OTP-ben – Játék a pénzügyi tudatlanság ellen

hirdetés

A világon is egyedülálló az OTP Fáy András Alapítvány saját fejlesztése, mely a középiskolás korú fiatalokat oktatja pénzügyi tranzakciók lebonyolítására egy mobilapplikáció segítségével, de a fiatal felnőttek, sőt korosabbak is élvezettel foglalkoznak a játékkal. A kacsacsőrű emlős figurák hangját Dér Heni és Cooky adja.

A mától elérhető vadonatúj mobiljáték gazdálkodási tudatosságot tanít szórakoztatva, de pénzügyi ismeretek átadására is képes – hangzott el az OTP nyíregyházi Oktatási Központjában szervezett sajtótájékoztatón. Megjelent a két főszereplő hangját adó népszerű sztár is.

„Cash hangja olyan, mint az enyém. Kicsit franciásan beszél. Nem ennyire akartam csalni a saját hangom után, de nem tudtam kitörölni ezt a francia akcentust, szóval Cash egy kicsit franciásan beszél magyarul. Flow pedig nagyon aktív és általában állandóan érdeklődik minden téren. Nagyon okos, mindennek utánajár, és mindig kérdezősködünk Cash-sel együtt. Az a lényeg, hogy Cash-nek és Flow-nak a legfontosabb szerepe, hogy a gyerekeket, akikkel használják az applikációt, végigkísérjék különböző pályákon, különböző feladatokkal, különböző kérdéseket tegyünk fel egymásnak, amik megakasztják a játékosokat, és támpontokat adjunk a továbblépéshez” – mesélte Dér Heni és Cooky.

Az ingyenes applikációt a Google Playben, illetve App Store-ban is letölthetik, de a www.platypus.hu weboldal mindenben tájékoztatja az érdeklődőket.

„Két hősünk, két kacsacsőrű emlős kalandjairól szól, akik a galaxist szeretnék megmenteni a pénzügyi tudatlanságtól, hiszen a suttogók, akik ezt elő akarják idézni, már jelen vannak a galaxisban, és ők bolygóról bolygóra járva, e két hős – Cash és Flow – megmentik a világegyetemet. Különböző tanácsokat, pénzügyi praktikákat adnak az ott lakóknak” – tájékoztatott Gróf Henrik Balázs, az OTP Fáy András Alapítvány oktatás-szakmai igazgatója.

Öt témakört érint a játék, öt galaxisban mozognak a pályák. A gazdasági körforgás szereplőit, a vállalkozások, a háztartások és az állam szerepét mutatják be, illetve az őket összekötő pénzügyi szereplők, a bankok és az általános pénzügyi tudatosságot feldolgozó környezet is a témák között szerepel.

Ahogy Benedek Henriett, az OTP Fáy András Alapítvány digitális oktatásfejlesztési szakértője nyilatkozta: „A Platypus: A Finlit Story applikációban ez a tudásátadás három szinten jelenik meg. Egyrészt a narratívadialógusok és kvízkérdések segítségével a lexikális tudást tudják elsajátítani a felhasználók. Emellett gyakorlati tudást szereznek arról, hogy pl. a hitelt hogy kell törleszteni, milyen kondíciói vannak ennek, illetve anyagi javakat is gyűjtenek a játékban, azaz úgynevezett sushikat, amelyekkel gazdálkodnak, megtervezik, hogy mire fogják költeni, mert az applikációhoz tartozó weboldalon valós ajándékokra, élményekre tudják beváltani, vagy licitálni tudnak ezekre az ajándékokra a megszerzett javaikkal.”

A játék harmadik szintje a valós pénzügyi kompetencia fejlesztés, de az úgynevezett szociális kompetenciákat is megtanítja az applikáció. A gazdálkodás nemcsak egyénileg, hanem csoportosan is megvalósulhat, így fejlődik az együttműködés és a kritikai gondolkodás, valamint a stratégiaalkotás is megjelenik a játékban. Az említett sushikat a licit shopban értékes ajándékokra vagy apróbb tárgyakra használhatják, de jótékonysági licitet is fognak indítani az applikációban.