Egy kisautóval törne be az európai piacra az egyik kínai gyártó - Nyíregyházán is gyártják majd az alkatrészeit

Jan 15, 2025

Európába hozza első elektromos minijét a Nio elnevezésű kínai gyártó, bár a menet közben bevezetett uniós büntetővámok késleltetik az új modell itteni karrierjét. A gyártó a tavaszi, hazai debütálás után kívánta színre lépni az európai piacon – számolt be a Világgazdaság.

A Nio úgy hirdeti új járgányát, hogy Fireflyt, mint ami kisebb, mint egy Smart, de okosabb, mint egy Mini. Az új generációs kínai autógyártók élvonalába tartozó Nio méreteikben alsó kategóriát képviselő villanyautókat tervez a piacra dobni a Firefly-portfólió keretén belül, igaz, ezek árban azért vélhetően nem a belépőszintet képviselik majd, hiszen deklaráltan a Mercedes csoporthoz tartozó Smartot és a BMW csoport Mini márkáját tekinti riválisának a Nio. 

A Firefly almárkát december 21-én, az éves Nio-napon mutatta be az autógyártó, tavaly év vége óta vesznek fel megrendeléseket a Nio hefeji gyárából kikerülő autókra 148 800 jüanos, azaz átszámítva 8,035 millió forintos áron. Az elektromos Mini ezzel szemben 11,28, a Smart #1 pedig 8,365 millió forintnyi összegbe kerül.

A Nio terveit átírta az uniós büntetővám

A Firefly márkával a Nio a kezdetektől fogva a globális piacot akarta megcélozni, ám amíg a program két évvel ezelőtti beindításakor még 10 százalékos vámmal lehetett kínai elektromos autókat az Európai Unióba exportálni, addig tavaly július óta a Nio esetében már 30,7 százalék az adó.

A közzétett adatok szerint az első, ötüléses, NAL7000BSEVY1 kódnéven futó Firefly

  • hosszúsága 4003 milliméter,
  • szélessége 1781 milliméter,
  • magassága 1557 milliméter,
  • tengelytávja 2615 milliméter,
  • tömege 1492 kilogramm,
  • maximális sebessége pedig 150 kilométer per óra lesz.

A magyarra fordítva Szentjánosbogár nevet viselő elektromos autót egyetlen, 105 kilowattos, saját gyártásban készülő motor hajtja, amely az ehhez szükséges energiát a Sunwoda lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorából nyeri. 

A Sunwoda lett a házi akkubeszállító 

A Világgazdaség értesülései szerint a Sunwoda Electric Vehicle Batteryben 2022-ben tőkeemelés történt, és William Li, a Nio alapító-vezérigazgatója is segítette, szorosabbra fűzve a Nio és a Sunwoda kapcsolatát. Amely olyan szoros lett, hogy a Nio végül megvált korábbi beszállítóitól, így kegyvesztett lett a helyi piac első három helyezettje, a CATL, a BYD és a CALB is.

A Sunwoda neve Magyarországon sem ismeretlen, a cég mintegy 580 milliárd forint értékű beruházással Nyíregyházán építi fel első európai üzemét. 

decemberi adatok szerint Kína nyolcadik legnagyobb akkugyártója olyan LFP-telepeket szállít a Fireflyhoz, amelyeket a Nio konténerállomásain pár perc alatt frissre lehet majd cserélni. Kínában már 3000 ilyen csereállomás működik, az európai piacra ezeket az egységeket a Nio biatorbágyi bázisán szerelik össze - foglalta össze a beszámolót a VG. 

 

Előző hír
Hazai bajnoki - az Újpest érkezik pénteken
Következő hír
Ezért túrták fel a Madách és Toldi utca csomópontját

Kapcsolódó híreink