hirdetés
Már több mint hatezren használják Nyíregyháza applikációját. A mobilalkalmazás indulását egy év munka előzte meg, a fejlesztők és az önkormányzati cégek közösen hozták létre az NYHApp-ot. Időpontfoglalás, kedvezmények és hulladékszállítási menetrend – csak néhány funkció, amiért hasznos telepíteni az alkalmazást. A városlakók akár bejelentéseiket is megtehetik a telefonjukon keresztül, mindössze néhány kattintással.
Beigazolódni látszik az alkalmazás egyik szlogenje, miszerint „Nyíregyháza App-ra kész”, egyre népszerűbb a helyiek és a turisták körében is a város applikációja. Az elkészítés elsődleges célja, hogy valamilyen pluszt, valamilyen értéket kapjanak a városlakók. Gyorsan és egyszerűen érjenek el minél több információt. Az alkalmazás egyszerűen kezelhető, mégsem elavult, így minden korosztály tudja kezelni. A belépés után különböző, úgynevezett csempéket látunk, ilyen például a hírek, attrakciók, események vagy a kedvezmények lehetőség. Az alkalmazás értesítéseket is tud küldeni, így belépni sem kell, hogy új információt kapjunk, a felhasználónak jelez, ha valamilyen új tartalommal bővült az applikáció.
Hosszú előkészítési munka
A mobilalkalmazás fejlesztésén egy fiatal nyíregyházi fejlesztő dolgozott, akinek korábban már több munkája is volt az önkormányzati digitalizációval kapcsolatban. A közös munka csúcsa lett az NYHApp.
„Amikor több rész automatizációt bemutattunk a városnak, akkor ők is belátták, hogy ezt így egyben, egy csokorban, egy városi applikációként lenne igazán értelme megcsinálni. Azt gondolom, hogy bár léteznek az országban városi applikációk, de ez egy olyan átfogó termék lett, ami tényleg értéket ad a felhasználónak, nem csak azért van, hogy legyen valami applikációja a városnak. Hogy hogy is kezdődik egy ilyen tervezése, ez egy nagyon hosszú folyamat, sokszor hosszabb idő egy szoftver fejlesztése mint maga a gyártás. Ilyenkor számos felhasználói és megrendelői igényt kell felmérnünk, ez nagyon komplikált, hiszen nagyon sok önkormányzati cég, a városháza és egyéb más vállalkozások, a felhasználók benne vannak. Nagyon fontos faktor volt például, hogy az idősebb korosztály is jól tudja használni és bármennyire is modern, animált applikációkat készítünk, itt kénytelenek voltunk kicsit visszamenni a régi iskolához és a klasszikus felépítést megcsinálni, szóval egy nagyon hosszú tervezési időszak előzte meg ezt az applikációt” – mondta Mikó Botond fejlesztő, az Exagent Group Kft. ügyvezetője.
Interaktív alkalmazás
A prototípus elkészítése után még több hónapig tartott a finomhangolás, a gyakorlati használat után még tovább fejleszteni az appot. Az egyik legnagyobb előnye az alkalmazásnak, hogy interaktív, a bejelentés csempében például a város területén tapasztalt észrevételeket, javaslatokat lehet tenni, akár fotóval együtt. A VárosApp ügyfélszolgálat számos önkormányzati céghez el tudja juttatni az észrevételeket, például a Közterület-felügyelethez, a NYÍRTÁVHŐ-höz, a NYÍRSÉGVÍZ-hez, de akár a közvilágítással kapcsolatban is lehet észrevételünk. Az alkalmazást az ősz eleji indulástól kezdve már több mint hatezren letöltötték.
Bővülő funkciók
Az applikáció a későbbiekben bővíthető is lesz, de már jelenleg is vannak ötletek tervezés és gyártás alatt.
„Érkeznek újabb csempék is, a meglévő csempék funkciói még tovább fognak finomodni és azt gondolom, hogy még egyszerűbbé tesszük az applikációnak a használatát. Nem tudom, hogy mennyire számolhatok be arról, hogy pontosan milyen csempék fognak érkezni, de talán általánosságban el tudom mondani, hogy mind, a körülöttünk lévő nem állami fenntartású vállalkozásoknak a transzparenciáját elősegítő felületek is fognak fejlődni, mind az önkormányzati cégekkel való kommunikáció és ügyintézés is fog még fejlődni. Ezen kívül számos olyan plusz funkciókat fognak megkapni a felhasználók, amik által megvalósul az, hogy bármilyen ügyintézést, bármilyen információt szeretnének megszerezni az applikációban, akkor azt két kattintásból meg tudják tenni” – tette hozzá a fejlesztő.
Egyedülálló applikáció
A nyíregyházi fejlesztés országos szinten is egyedülálló, illetve egyedi. Más városoknak is vannak saját applikációjuk, de egyetlen egyet sem töltöttek le annyian mint a nyíregyházit, illetve egynek sincs olyan sok funkciója, mint az NYHApp-nak. Ez nem fejlesztők érdeme, hanem az önkormányzat és a városvezetés, mivel az volt a céljuk, hogy a felhasználókat közelebb tudják hozni a helyi ügyek intézésében és egyszerűsítsék a kommunikációt a városlakók és a cégek között.