Egyszerű ügyintézés, bárhol Magyarországon – És akár külföldről Is!
Azok számára, akik mindig úton vannak, a hivatalos ügyintézés gyakran időrabló kihívást jelent. A Digitális Állampolgár alkalmazásnak köszönhetően azonban ez megváltozik. Az alkalmazás segítségével bárhol, bármikor hozzáférhetünk hivatalos adatainkhoz, és néhány kattintással elintézhetjük legfontosabb ügyeinket.
Az applikáció különösen azok számára jelent óriási könnyebbséget, akik sokat utaznak, legyen szó munkáról, kikapcsolódásról vagy családi látogatásokról.
Könnyebb utazás, okosabb ügyintézés
A Digitális Állampolgár applikáció segítségével, Magyarország területén többé nem kell aggódnunk amiatt, hogy nálunk van-e a személyi igazolványunk, jogosítványunk vagy más hivatalos dokumentumunk. A digitális azonosítás lehetőségével rendőri ellenőrzés során egyetlen gombnyomással igazolhatod magad a telefonoddal. Ez hatalmas előny azoknak, akik gyakran vannak úton, és nincs idejük vagy lehetőségük folyamatosan papírokat cipelni magukkal.
Az applikáció nemcsak az azonosítást könnyíti meg itthon, hanem számos ügyintézési funkciót is kínál, amiket akár külföldön is használhatunk. Utazás közben is bármikor foglalhatunk időpontot hivatalos ügyekhez, például okmányok igényléséhez vagy cseréjéhez, ellenőrizhetjük a személyes és gépjárműadatainkat, akár erkölcsi bizonyítványt is igényelhetünk néhány perc alatt. Ezzel nemcsak időt spórolunk, hanem jelentősen csökken az adminisztrációval járó stressz is, hiszen mindent egyszerűen és gyorsan elérhetünk, akár egy reptéri váróban vagy éppen egy vonaton utazva.
Az alkalmazás ujjlenyomatos és arcfelismeréses belépéssel garantálja, hogy biztonságban legyenek a személyes adataink, a QR-kódos azonosítás pedig nemcsak gyorsabbá, hanem megbízhatóbbá is teszi az állami honlapokon szükséges azonosítási folyamatokat. Ez különösen fontos azoknak, akik sokat mozognak különböző országok között, és olyan megoldást keresnek, amely egyszerre praktikus és biztonságos.
REGISZTRÁJON a Digitális Állampolgár alkalmazásba, és élvezd a digitális ügyintézés nyújtotta kényelmet
2025. január 16-tól az egyszerű egyfaktoros Ügyfélkapu helyett az állampolgárok az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelő, kétfaktoros azonosítást nyújtó Digitális Állampolgár alkalmazás, valamint az Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatásait vehetik igénybe. A mobilunkról történő ügyintézés első feltétele a Digitális Állampolgár mobilapplikáció letöltése és a regisztráció, így akik már letöltötték az alkalmazást, de még nem regisztráltak, számukra ez mindössze néhány lépést igényel. A Digitális Állampolgár alkalmazás letöltése után a regisztráció személyesen a kormányablakokban, vagy digitálisan, 2021. június 23-a után kiadott, aktivált eSzemélyi igazolvány segítségével végezhető el.
A digitális aktiváláshoz az eSzemélyi hátoldalának lefotózását követően meg kell adni a kártyához tartozó PIN-kódot, majd a telefont a kártyához tartva történik a személyazonosság ellenőrzése. Az aktiválás után egyből hozzáférhetőek az alkalmazás folyamatosan bővülő, hivatalos ügyintézést megkönnyítő funkciói.
További információ a Digitális Állampolgárság Programról a dap.gov.hu weboldalon érhető el.