Elektromos mobilitás a Révész Cégcsoportnál
Fotó: Illusztráció

hirdetés

Ökológiai lábnyomot csökkentő beruházásra készül a nyíregyházi központú Révész Logisztikai Holding Zrt. A Lego Manufakturing Kft.-vel kötött szerződés alapján a Révész Cégcsoport 30 busszal látja el a játékgyártó cég alkalmazottainak szállítási feladatait. Célkitűzésük, hogy 2 éven belül a teljes személyszállítási flottát környezetbarát, elektromos meghajtású eszközökre cseréljék le.

A környezetvédelem kérdésköre ma már nemcsak marketingfogás a vállalatoknál, hanem konkrét stratégiai cél. A szállítmányozás, a fuvarozás és a logisztika terén is megjelentek az úgynevezett zöld megoldások. A zöld logisztika magába foglal minden olyan anyag- és energiahatékonyságra való törekvést a fuvarozásban részt vevő felektől, amely a környezettudatosságra törekszik. E célkitűzés keretén belül egy tisztán elektromos meghajtású busz érkezett tesztelésre a Révész Holding nyíregyházi telepére.

Az összflottánk több mint 40 darabból áll, de most is van tenderünk más cégeknél, hogy személyszállítást végezzünk. Ez egy azonnali 30 darabos flottacserét jelentene, azt gondolom, most kezdődnek a tárgyalások ennek kivitelezéséről, de ehhez kell egy fogadókészség is a gyáraktól, hogy mennyire elkötelezettek ebben az ügyben, hogy ilyen járművekkel álljunk elő 2-3 év múlva” – nyilatkozta Kozák Attila, a Révész-Nyírlog Kft. cégvezetője.

Az MAN-nek Nyíregyházával már többéves kapcsolata van, a városi CNG üzemű buszok is az ő gyártósoraikról származnak. Az új fejlesztésű tisztán elektromos autóbusz 33+1 ülő- és 46 állóhellyel rendelkezik, helyi közlekedésre kialakított, mely akár 350 km megtételére is képes egy feltöltéssel. Ehhez azonban a megfelelő infrastruktúra kiépítése elengedhetetlen.

Az infrastruktúra nagyon fontos része ennek a hajtási módnak. Az, hogy ezeket hatékonyan és gazdaságosan tudjuk működtetni, feltételezi a nagyon jól átgondolt, működő infrastruktúra, amely nagyobb kihívás az üzemeltetők számára, mint az autóbusz beszerzése. Ha ez megvan, a mi járművünk egy közepes városi forgalomban garantáltan képes legalább 300 kilométer megtételére. Érdekesség, hogy a kollégáink Németországban, valós körülmények között 500 kilométernél többet is meg tudtak tenni vele” – tette hozzá Hoyos György, az MAN busz üzletág igazgatója.

A gyártó képviselője elmondta, a hatótávolságot növeli a fékezésekkor visszanyert energia. A vezető és az utasok élvezhetik a kellemes belső tér, az ergonomikus kialakítású vezetői munkahely, valamint a stabil, csendes közlekedés előnyeit. A tesztelésre kapott városi busz teljesen akadálymentesített. Ennek a konstrukciónak az alapján már gyártás alatt van egy továbbfejlesztett, helyközi közlekedésre alkalmas autóbusz, mely várhatóan ez év második felében érkezik meg egy újabb tesztelésre a Révész Csoporthoz.