Elveszette a kutyáját? Vigyázzon, csalók is állíthatják, hogy megtalálták!
Elveszett a kutyája, ezért indított egy gazdi keresőposztot a legnagyobb közösségi portálon. A poszthoz képet is csatolt a telefonszáma mellett. Egy csaló a nyíregyházi Állatbarát Alapítvány nevében kereste fel a posztolót, és azt állította, hogy megtalálták és ellátták kedvencét. Csak éppen pénzt kért, a kutya ellátásáért…
A feketeleves így érkezett; felszólította a kutya tulajdonosát, fizesse ki az állítólagosan felmerült költségeket ahhoz, hogy visszakaphassa kutyáját. Miután a gazdi átutalta a pénzt, újabb összegeket követeltek tőle. A tulaj ekkor gyanút fogott, megérezte az átverés szagát és sejtette a kutyáját nem fogja visszakapni. A csaló több embert is átvert, nem volt szívbajos, megesett hogy egy gazditól 600 ezer forintot követelt.
Egy telefonos csaló több ízben próbált pénzt kicsalni egy magyar kutyatulajdonostól elveszett kedvencének gyógykezelésére és szállítási költségeire hivatkozva — jelentette be az azénkutyám.hu. Részletezték, a gyanútlan áldozat egy ízben 70 ezer forintot át is utalt a megadott számlaszámra, és csak egy véletlenen múlt, hogy a csalók további követeléseit nem sikerült teljesítenie. Kiderült, az elkövető számos alapítvány nevében telefonált, és többeket is átvert.
A csalás új módja
A csaló többek között a nyíregyházi Állatbarát Alapítványra hivatkozott. A csalás áldozata pedig jelezte a neves szervezetnek, hogy valaki visszaél a nevükkel. Levelében írta, a csalás azért bizonyult sikeresnek, mert valóban elveszett pár napja a kutyája, amelyet gőzerővel keresett. Megosztotta a kutyás csoportokban az eb fényképét és saját elérhetőségeit is.
„Csak szeretnék szólni, hogy visszaélnek a nevetekkel. Eltűnt a kutyám, és tegnap pénzt csaltak ki tőlem, hogy megvan a kutyám, és műteni kellett. A chipszám utolsó 4 számjegyét is elkérték, jegyzőkönyv is készült, teljesen valósnak tűnt, de csak tűnt…”
– számolt be az eseményekről az áldozat.
A csaló aprólékosan beszámolt a kutyájáról, és a gyanútlan tulajdonosoknak nem feltűnő kérdésekkel növelte a gazdi bizalmát is. A chip száma, azaz a kutyába ültetett transzponder kódja olyan érzékeny adat, mely említése miatt a gazdi feltételezte, hogy valóban a telefonálónál van a kutyája. Valószínűleg meg is nyugodott, hogy kedvence biztonságban van, így eleinte nem fogott gyanút. A magát állatvédőnek kiadó csaló azonban még többször telefonált, hogy egy nagyobb összegű útiköltséget is kicsikarjon tőle. A második utalást azonban a gazda egy mobilbankos hiba miatt nem tudta teljesíteni. Amikor ezt követően zaklatóvá váltak a hívások, akkor fogott gyanút és a rendőrséghez fordult – írja a www.divany.hu.
Egymástól függetlenül többen osztották meghasonló tapasztalataikat: egy tápiógyörgyei gazditól azonos módszerekkel ugyanezen a néven bemutatkozó férfi csalt ki 61 ezer forintot. A második áldozatát meg is fenyegette: az átutalás mellett azt is elvárta a kutyáért cserébe, hogy egy adott helyen legyenek, nem mehettek volna el személyesen a kutyáért, mindenképp követelte a szállítási díjat is az orvosi költségek mellett. Rajtuk kívül is többeket megkárosíthatott az illető a kommentek tanúsága szerint, több alapítvány nevében is telefonált gondosan ügyelve arra, hogy mindig nagy távolság legyen a kutya eredeti lakóhelye és a megtalálás helyszíne között.
Amit ilyen esetben tudni kell!
Az igazi állatmentők közleményükben az események ismertetése mellett azt is megosztották, miként kötelesek a talált kutya esetén eljárni. Mint írták, ha nem élet-halál kérdése, a gazdi engedélye nélkül nem végeznek kezelést a kutyákon. A kutyatulajdonost pedig azonnal értesítik, miután leolvasták a chipet a kutyában, s az adatbázisból kikeresték a telefonszámot.
Soha nem hívnak magántelefonszámról
A chip számát látják. Soha nem kérnek magánszemély bankszámlájára szóló utalást. Követőiket arra kérik, hogy minden esetben legyenek óvatosak, ha furcsa hívást kapnak. Bűncselekmény gyanúja esetén a 112-es telefonszámon kérhetünk segítséget.