hirdetés
Megkezdődtek az építési munkálatok a Tiszavasvári úti felüljárón. Csütörtökön az egyes számú szelvény kibontott gerendáit cserélték le, négy darab, korszerűbb elemre. A kivitelező a további szelvények bontásával párhuzamosan végzi a beépítéseket, egyelőre a felüljáró déli, lezárt részén.
A bontási munkálatokat követően, és azokkal párhuzamosan megkezdődtek az építési munkálatok is a Tiszavasvári úti felüljárón. A híd alatt már jól látszik, hogy teljes hosszában kész az állványzat, a munkálatok pedig szakaszról-szakaszra haladnak.
„Jelenleg a híd bontásai befejeződtek az egyes és a kettes nyílásban, a negyedik nyílásban még most bontunk, a harmadik nyílásban, ahol a vasúti vágányok mennek, majd csak július 4-e után fogunk tudni dolgozni, addigra alakulnak úgy a felső-vezetékkel kapcsolatos átalakítások, hogy munkát végezhessünk az állványon. Most az egyes nyílásba emeltük be az új hídgerendát, négyet fogunk a mai napon beemelni, jelenleg az elsőt emeltük be, most ezt rögzítjük hegesztéssel, hogy el ne boruljon, és azt követően emeljük fel a következő gerendát, ami már ott vár a kamionon.” - mondta el televíziónknak Bartha Kristóf, a Keller Plusz Kft. ügyvezető igazgatója.
A második gerenda elhelyezése után két újabb gerendát hoz egy másik kamion, amelyeket szintén sorban egymás mellé emelnek. A korábbi gernedákhoz képest annyi változás lesz a szerkezetben, hogy ezek között majd egy cementlapokkal lefedett táv található, és arra kerül majd egy fedő vasbeton lemez.
„4-4 hídgerendát teszünk be minden nyílásba, most ami folytatódik, az az alsó zsaluzat készítése és a vasszerelés. Ahogy haladunk előre, mindig ezek a folyamatok követik egymást. Amikor a híd teljes hosszában elkészült a zsaluzat és a vasszerelés, akkor fogjuk bebetonozni az új pályalemezt, ez a jelenleg is látható, régi pályalemeztől fog indulni, és keresztirányban az új hídgerendán túl fog nyúlni 160 centivel, hogy megszélesítsük a gyalogjárót, hogy a későbbiekben kerékpárforgalom is közlekedhessen rajta.” - tette hozzá az ügyvezető.
A híd felújítását még 2020 őszén jelentették be, április 19-én pedig elindult a munka. Az eredetileg 1977-ben átadott műtárgy felújítási munkálatai a tervek szerint 2022 augusztusára fejezik be.