Fejlődőben a közösségi közlekedési hálózat Nyíregyházán
forrás: mobilissimus.hu

hirdetés

A közösségi közlekedés lehet az egyik megoldás a megnövekedett autószámra és forgalomra Nyíregyházán. Az elmúlt években a hálózat sokat fejlődött, megújult a tarifarendszer is, mely kedvezőbb közlekedési lehetőséget nyújt azoknak, akik rendszeresen igénybe veszik a buszos szolgáltatásokat. Az utóbbi hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy az új rendszer beválik, de még további fejlesztésekre van szükség.

Egymást érik a dugók Nyíregyházán is, a jelenség főleg reggelente és délutánonként érzékelhető. Az elmúlt 10 évben ugrásszerűen megnőtt a gépkocsik száma városunkban. Ez a torlódás mellett a környezetünkre nézve is káros, éppen ezért érdemes átgondolni, hogy milyen alternatív közlekedési módszerek állnak a lakosság rendelkezésére, ilyenek például a kerékpározás, vagy a közösségi közlekedés. Erről számolt be szerkesztőségünknek Ekés András, a Mobilissimus vezetője, aki elmondta, Nyíregyháza sokat tett azért, hogy a közösségi közlekedési hálózat fejlődjön, megújuljon.

„Egyrészt bizonyos vonalakon sűrűbben közlekednek az autóbuszok, vagy új kapcsolatok jöttek létre, például nagyfoglalkoztatókhoz, több expresszjárat indult a cégekhez. Próbáltuk még jobban összehangolni az autóbusz-közlekedést, hogy könnyebb legyen a járatok között átszállni, vagy még jobb, ha megvan a közvetlen kapcsolat, ilyen volt a 25-ös autóbusz megjelenése, vagy a 49-es Oros és a Michelin között a belvároson keresztül. Látható, hogy nagyon keresik az emberek a közvetlen kapcsolatokat, ezt 2020-ban bizonyította is, hogy az 55-ös – mely Örökösföld és Jósaváros érintésével jut el Sóstógyógyfürdőre – olyannyira népszerű, hogy most már folyamatosan közlekedik napközben, csúcsidőben, a szezonban pedig még sűrűbben” – mondta el Ekés András, a Mobilissimus Kft. ügyvezetője.

Az új tarifarendszer január 1-jén indult el, a célja az volt, hogy segítse a hosszabb távú elköteleződést, azaz a jegyet használó eseti utasokból bérlethasználó rendszeres utasok legyenek.

„Ezt úgy tudtuk elérni, hogy nagyon kedvező díjat határozott meg az önkormányzat annak érdekében, hogy könnyebb legyen eljutni a nagyfoglalkoztatókhoz, tehát erre van egy kedvezményes bérlet. Van családtagi kedvezményes bérlet is, ami azt a célt szolgálja, hogy ha valaki vesz egy diákbérletet, akkor kedvezménnyel tudja megvásárolni a felnőttbérletet. Azaz, a sokkal fogékonyabb fiatal lakosságon keresztül próbáljuk a felnőtteket is, amennyire lehet, kimozdítani az autóból, és megmutatni, hogy a közösségi közlekedés is tud egy jó alternatíva lenni” – tette hozzá Ekés András.

Az elmúlt hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy az új rendszer beválik. Ekés András hozzátette, itt nem állnak meg. A lakossági igényeket is figyelembe véve terveznek újabb fejlesztéseket eszközölni. A jövőben várhatóan a városi rendezvényekre közössli közlekedéssel való eljutás is javulni fog.