Figyelem! Kikapcsolhatják a mobiltelefonját
Július elsején megszûnnek azok a feltöltõ SIM-kártyás mobiltelefon-szolgáltatásra vonatkozó szerzõdések, amelyekrõl nem nyilatkoznak az elõfizetõk. Bár még egy hónapjuk van azoknak, akik eddig nem tették meg az adategyeztetést, a szolgáltatók felhívják a figyelmet arra, hogy érdemes nem az utolsó pillanatra hagyni mindezt, ugyanis az ügyfélszolgálati pontokon már most egyre nagyobb ügyfélforgalom tapasztalható. (Megjelent a Nyíregyházi Napló 2017. június 2-ai számában)

Az év elején hatályba lépett törvény értelmében egy elõfizetõ nevén csak korlátozott számú (egyéni elõfizetõnek – mobilszolgáltatónként – legfeljebb tíz, üzletinek maximum ötven) elõre fizetõs SIM-kártya lehet. A jogszabály azt is elõírja, hogy új szerzõdés megkötése elõtt is, majd a meglévõ szerzõdéseknél évente szükséges az újbóli adategyeztetés. A szolgáltatóknak a már meglévõ szerzõdéseket is felül kell vizsgálniuk. Emiatt történik meg az, hogy minden olyan ügyfél, aki elõre fizetõs SIM-kártyával, közismertebb nevén kártyás mobiltelefonnal rendelkezik, az kap egy üzenetet, hogy 2017. június 30-áig egyeztesse adatait személyesen vagy interneten keresztül, különben a szerzõdését megszüntetik – tájékoztatta a Nyíregyházi Napló szerkesztõségét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Kommunikációs Igazgatósága.
Mint megtudtuk, ha az elõfizetõ személyazonosságának ellenõrzése június 30-áig nem történik meg, tehát eddig az idõpontig nem nyilatkozik, valamennyi elõre fizetett díjú mobiltelefon-szolgáltatásra vonatkozó elõfizetõi szerzõdése megszûnik 2017. július 1-jén, és egy feltöltõs SIM-kártyát sem használhat. Szintén megszûnik minden elõre fizetõs szerzõdése, és egy feltöltõs SIM-kártyát sem használhat az a személy, akinek a megengedettnél több elõre fizetõs mobiltelefon SIM-kártyája van, és bár sikeresen egyeztette adatait, de arról nem nyilatkozik június 30-áig, hogy azok közül melyeket kívánja megtartani a legfeljebb megengedett darabszámban.

TELEKOM

A Magyar Telekom Kommunikációs Igazgatósága a Nyíregyházi Naplónak adott válaszában hangsúlyozta: minden érintett Dominó-ügyfelüket SMS-ben értesítik, a gördülékenyebb ügyintézés érdekében ezeket folyamatosan, ütemezetten küldik ki. Április 18-án elindították online adategyeztetõ felületüket is, május 22-étõl pedig országszerte 99 postahivatalban is egyeztethetik adataikat. Emellett az erre a célra létrehozott +36-80/630-045-ös telefonszámon mindennap 7 és 22 óra között, valamint a Telekom üzletekben nyitvatartási idõben is lehetõség van az adategyeztetésre.
– Azt érzékeljük, hogy a kiküldött tájékoztató SMS-sel és a sajtómegjelenések hatására az ügyfelek elkezdtek regisztrálni. Természetesen felkészültünk az ügyfélszolgálati pontokon várható megnövekedett érdeklõdésre is.

TELENOR

– Több százezres sikeres adategyeztetést végeztünk eddig országszerte. Folyamatosan küldünk SMS-eket a jogszabályváltozásban érintett ügyfeleinknek. Már elérhetõ az online felület, ahol az adategyeztetés 0–24 órában kényelmesen, akár otthonról elvégezhetõ. Azoknak, akik a Telenor üzleteiben szeretnék egyeztetni az adataikat, javasoljuk a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti idõszakot, hogy az ügyfelek elkerülhessék a sorban állást. Június 1-jétõl pedig már 380 postahivatalban is elvégezhetõ mindez. A meg-növekedett feladatmennyiség miatt esetenként elõfordulhat a zsúfoltság az üzleteinkben, de mindent elkövetünk, hogy a lehetõ leggyorsabban elvégezzük az adategyeztetést – hangsúlyozta a Telenor.

VODAFONE

A Vodafone, honlapján felhívja a figyelmet arra, hogy az ügyféllel történõ adategyeztetéshez szükség van érvényes e-mail-címre, telefonszámra, a telefonszámhoz tartozó SIM-kártyára, személyi igazolványra (vagy ennek hiányában útlevélre, jogosítványra), valamint lakcímkártyára is.
– Jelenleg személyesen üzleteinkben, illetve ügyfélszolgálatunkon, a 1270-es telefonszámon lehet egyeztetni adataikat, de online is lesz erre lehetõség. Ha kényelmesen és gyorsan szeretne egyeztetni, adja meg e-mail-címét és értesítjük, amikor elérhetõvé válik az online felület (https://www.vodafone.hu/adategyeztetes) – olvasható honlapjukon.

A törvényben meghatározott adategyeztetést a jövõben minden feltöltõkártyás ügyfélnek évente el kell végezni.
 

GÖRDÜLÉKENYEBB ÜGYINTÉZÉSÉRT

– A törvénymódosításnak köszönhetõen egyrészt korlátozható, hogy személyek vagy cégek az életszerûnél nagyobb mennyiségû SIM-kártyás elõfizetéseket kössenek, és azokat tovább értékesítsék, másrészt a gördülékenyebb ügyintézéshez is szükség van az elõfizetõk minél pontosabb beazonosítására, ahogyan az különbözõ közmûszolgáltatásoknál – például gáz- vagy áramszolgáltatók – már bevett módszer.

(Szerző: Bruszel Dóra)

(Fotó: internet)