hirdetés
Barokk operaária, és napjaink legújabb musicalje, pl. az Aladdin is megszólalt a Filharmónia Magyarország ifjúsági bérletes sorozatában. A héten a Kölcsey és a Vasvári gimnáziumban. Helyi zenészek járják hónapok óta a megye középiskoláit és kulturális intézményeit, hogy megismertessék és megszerettessék a zenét, a klasszikus zenét is az ifjú közönséggel.
Henry Purcelltől a Padlás című musicalig – széles repertoárt mutatott be megyeszerte négy helyi zenész, az OperaMusic koncertsorozatában. A Filharmónia Magyarország ZeneÓra programja csodálatos kezdeményezés, mert nagyon sok gyerekhez, fiatalhoz jut el így az értékes zene. A koncert műsorának szereplői küldetésnek tekintik a programot, és nagyon igyekeznek a korosztály figyelmét, a zene iránti fogékonyságát fenntartani és megszerezni.
„Aki ismeri a tevékenységemet, tudja, hogy a műfajokat szeretem vegyíteni és alkalmazni ezeket a szakmámban. Nagyon jó, mert lehetőség volt saját magamnak és a zenekarnak is a komolyzenéhez. A mi hivatásunk végül is ez, ebből élünk főleg. Aztán fellazítjuk, és eljutunk a musicalig. Az egyik tanárnő mondta, hogy érdekes, mert ez a generációt – ami nekünk még ikonikus volt, a Macskák, a Padlás, vagy a Jézus Krisztus Szupersztár, vagy pl. egy barokk opera – mennyire tudja megérinteni, mert ők most ismerik ezeket meg” – fogalmazott Kazár Ticiána énekművész.
Még a népszerű operaáriák sem tartoznak a YouTube-slágerek közé ebben a körben, ahol megfordulnak a zenészek. Nevezetesen több mint 20 intézményben.
Nyilván fontos, hogy honnan indul és hová tart egy-egy hangverseny műsora. Milyen stílust érint, meddig mehet el a népszerűségi listán? Milyen korból és meddig tart? Ez esetben jó messziről indultak.
„Az első egy barokk, egy Henry Purcell, a Dido és Aeneasból mutatunk egy kis részletet, és az egyik legújabb musical az Aladdin, ami a Disney mesefilmből alakult ki” – beszélt az első és az utolsó szerzeményről Tamás Attila, az együttesvezető.
Két célja van ezeknek a zenei sorozatoknak. Egyrészt az ismeretterjesztés, másrészt a szórakoztatás. E kettő ötvözetével igyekeznek a fiatalok szívéhez közel kerülni a zenészek.
„Opera és musical a két téma. Igyekeztünk azért zenetörténetileg a kezdetektől napjainkig felölelni, hiszen a barokk operától indulunk el, érintjük a klasszikus zenei korszakokat, teljesen a mai évtizedben bemutatott musicalekig szemezgetünk” – folytatta a színház zenei vezetője, a Vikár Sándor Zeneiskola igazgatója.
Nagyzenekar, szólisták és kórus helyett ez alkalommal két szólista és két elektromos zongora különféle hangszíneivel igyekeznek muzsikát varázsolni az előcsarnokok, tornatermek világában. Kazár Ticiána énekművész és Gulyás Attila, a Móricz Zsigmond Színház művésze, illetve Tamás Attila, a Vikár Sándor Zeneiskola igazgatója, a teátrum zenei vezetője, illetve Horányi Tamás zongoraművész.