Hazai pályán az első tíz, ÖBB-től vásárolt vasúti személykocsi
Az első tíz, úgynevezett Lange Schlieren személykocsi a hegyeshalmi vasúti határállomáson lépett be az ország területére, ahonnan a MÁV-START szolnoki járműjavító bázisára továbbítják. Ott végzik el a magyarországi műszaki előírásoknak megfelelő átalakításokat, az úgynevezett fővizsga munkákat, továbbá a személykocsik belső tereinek megújítását, az ablakok cseréjét. Sor kerül a futómű- és belső berendezések vizsgálatára, valamint a jármű MÁV-START színterv szerinti külső átfestésére is.
A RÉGI SZERELVÉNYEKET VÁLTJÁK
A tervek szerint a kocsik a miskolci vasútállomásra kerülnek, és a térség regionális, távolsági utasforgalmát kiszolgáló személyszállító vonatok szerelvényeiben futnak tavasztól. A fokozatosan forgalomba álló kocsikkal a MÁV-START az elöregedett, korszerűtlen járműveket váltja ki, így a megújult járműparkkal tovább emelkedik a személyszállítási szolgáltatás színvonala az északkelet-magyarországi vasúti régióban.
MÁR ISMERT A TÍPUS
A kiválasztásnál a MÁV-START figyelembe vette, hogy a kocsitípus 140 km/h sebességre alkalmas, tárcsás fékberendezésű, az ajtózárás központi és sebességfüggő reteszelésű, valamint rendelkezik fedélzeti hangosítással. A legalacsonyabb ár mellett döntő tényezőnek számított, hogy a magyar vasúthálózaton ismert típusról van szó, és az alkatrész utánpótlása is folyamatosan biztosított. Lényeges feltétel volt még a többcélú, pl. mozgáskorlátozottak utazására vagy kerékpárszállításra alkalmas terek kialakításának lehetősége is.
Fotó: iho.hu