hirdetés
Hétfőtől újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is. Május 25-től már időpontfoglalás nélkül is fogadják az ügyfeleket tizenkilenc megyében. A járványügyi helyzet miatt továbbra is be kell tartani a különböző óvintézkedéseket.
A világméretű koronavírus-járvány miatt még március 18-án megváltozott a kormányhivatali személyes ügyintézés az ország valamennyi pontján. A vírus terjedésének megakadályozása érdekében csak az előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadták a kormányablakokban, az okmányirodákban, illetve minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatnál.
Enyhítések hétfőtől
Hétfőtől, vagyis május 25-től itt is enyhítések léptek életbe. A tizenkilenc megyében visszaállt a járványügyi veszélyhelyzet előtt megszokott ügyintézési rend, tehát előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a megyei kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok, mint például a családtámogatási ügyfélszolgálat, a veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok cseréjét is el lehet intézni előzetes bejelentkezés nélkül.
Maradnak a szabályok
Az ügyfelek és az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák egészségének védelme érdekében az ügyfélterekben továbbra is a megfelelő és javasolt óvintézkedések betartása mellett lehet tartózkodni. Az ügyfelek csak korlátozott létszámban, az arcot és orrot eltakaró maszkban, egymástól megfelelő, vagyis másfél-két méteres távolságra tartózkodhatnak a kormányablakban és egyéb ügyfélszolgálati ügyfélterekben.
Online kormányhivatal
Fontos kiemelni, hogy a legtöbb hivatali ügy otthonról, számítógép segítségével is intézhető a megújult magyarorszag.hu oldalon. Az álláskeresők számára továbbra is rendelkezésre állnak az elektronikus ügyintézési lehetőségek.