Hogyan és milyen módon vihetjük vissza a nem megfelelő ajándékokat? - Szakember válaszol!
Hogyan és milyen módon vihetjük vissza a nem megfelelő ajándékokat? - Szakember válaszol!

A karácsony közeledtével többet vásárolnak az emberek vásárokban és online felületeken

Két egyforma ajándékot kaptunk, vagy nem tetszik a karácsonyi ajándék? A kereskedő jóindulatán múlik, hogy vissza veszi-e a terméket, de természetesen csak abban az esetben, ha nem hibás. Az online vásárlás esetén pedig 14 napunk van, hogy elálljunk a vásárlástól és visszaküldjük a terméket.

A Békéltető Testület elnöke felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a 3 munkanapos garancia miatt karácsony előtt érdemes óvatosan kibontani és kipróbálni a termékeket, mert ha bármi probléma felmerül, még ki tudják cserélni a terméket.

Görömbeiné Dr. Balmaz Katalin a Sz-Sz-B Megyei Békéltető Testület elnöke elmondta:

Hangsúlyozni kell azt, hogy a kereskedőnek, vállalkozásnak csak hibás termék esetén van jótállási, szavatossági kötelezettsége. Amennyiben a karácsonyi időszakban olyan terméket kapunk, amiknek nem megfelelő a színe vagy két azonos terméket kaptunk, abban az esetben csak a kereskedő jó szándékéban bízhatunk és vagy kicseréli a terméket vagy hozzájárul ahhoz, hogy levásárolják, esetleg a pénzt visszaadja. De erre a kereskedőket semmilyen jogszabály nem kötelezi.­

Az online vásárlás egyre nagyobb teret hódít napjainkban. Az idei évben viszont megnőtt az online kereskedéssel kapcsolatos panaszok száma is. Ez azért van, mert a fogyasztók tájékozottsága még mindig nem megfelelő.  Az online vásárlás esetén 14 nap áll a rendelkezésünkre, hogy visszajuttassuk a terméket a webáruházba.

A termék árát és a szállítási költséget vissza kell fizetni a vállalkozásnak. De azt a postaköltséget, amivel mi visszajutattuk a vállalkozásnak az elállás következtében a terméket, azt nekünk kell viselnünk. Ez az online vásárlás kockázata.

– tette hozzá a Dr. Görömbeiné Balmaz Katalin a békéltető Testület elnöke.

Továbbá a szakember felhívja a lakosság figyelmét, nagyon körültekintően vásároljunk és rendeljünk, mert ilyenkor sok olyan webáruház van, ahol félrevezetik a vásárlókat. Figyeljünk arra, hogy az oldal üzemeltetőjének fel legyen tüntetve a cégneve, a székhelye, a pontos címe, telefonszáma és online elérhetősége. Mert ezek hiányában nem tudjuk érvényesíteni a panaszunkat.

Bakai Judit