hirdetés
2012. november 5-én jelentette be Matolcsy György a kereskedelemben használt pénztárgépek online bekötését a NAV-hoz, ennek első határideje 2013. április 1-je volt. Ezt később május 1-jére módosítoták, de csak áprilisban engedélyezték az első, online adatkapcsolatra képes kasszát. Majd szeptember 1-jéig kaptak türelmi időt a vállalkozások. Augusztus 22-én a NAV állásfoglalást adott ki, amelynek értélmében augusztus 31-ig csak regisztrációs kódot kellett igényelni. Az új határidő 2014. január 1-je lett, amely később augusztus 31-ére módosult. 2015. január 1-jétől a hagyományos pénztárgépek már semmilyen esetben nem használhatók. Már 2014-ben életbe lépett az a rendelkezés, amely szerint valamennyi pénztárgép használatra kötelezett adóalany, aki bizonylatadási kötelezettségét pénztárgépnyugta helyett számla kibocsátásával helyettesíti, kötelezett az általa kibocsátott számlákra vonatkozóan adatot szolgáltatnia a NAV felé. Bizonyos feltételeknek meglelelő vállalkozói kör azonban türelmi időszakot kapott, ez az év elején lejárt. 2015. januárjától már minden vállalkozás, aki online pénztárgép használatára kötelezett, azonban nyugtaadási kötelezettségének számlakibocsátással tesz eleget, kötelező a NAV felé adatot szolgáltatnia.
A NAV idén is kiemelten ellenőrzi a bizonylatolási kötelezettség teljesítését, így az online kassza meglétét, szabályszerű használatát, és azt, hogy az adatszolgáltatásra kötelezettek kötelezettségüknek eleget tesznek-e. Aki ennek a kötelezettségnek nem tesz eleget, mulasztási bírsággal sújtható, ami magánszemély adózó esetében elérheti a 200 ezer, a cégek, vállalkozások esetében pedig az 500 ezer forintot.