hirdetés
Újabb mérföldkőhöz érkezhet a közeljövőben a város infrastrukturális fejlesztése egy hiánypótló beruházással. A Simai úti vasúti átjárónál, mely jelenleg gyakran okoz torlódásokat, egy régóta várt felüljáró építését tervezik. A beruházás nemcsak a helyi lakosság és a közlekedés szempontjából jelentős, hanem az ipari park és a város gazdasági fejlődése miatt is kiemelkedő szerepet játszik majd. Május 21-én sikeres egyeztetést tartott az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium, illetve Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata a Déli Ipari Parkhoz kapcsolódó fejlesztésekről, melyek magukban foglalják a közúti, vasúti és egyéb infrastrukturális beruházásokat.
Nyíregyháza újabb lépéseket tesz a közlekedési infrastruktúra fejlesztése érdekében, melyek a város gazdasági növekedését és lakosainak életminőségét egyaránt javítják. A Déli Ipari Park fejlesztéséhez kapcsolódóan megkezdődhet a Simai úti felüljáró tervezése, ami egy régóta várt és szükséges beruházás. Pántya József útépítésekért felelős helyettes államtitkár a beruházási övezet fejlesztésének munkacsoport-értekezletén beszélt az új fejlesztésekről a városházán. Az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára elmondta, a közúti infrastruktúra fejlesztése terén ezen a héten már két tervezői szerződés megkötése várható.
A következő hetekben pedig további szerződések aláírása van kilátásban az országos közutak és gyorsforgalmi utak tervezésére, amelyek elengedhetetlenek az ipari park működésének megkezdéséhez, de a vasút modernizációja is kiemelt prioritást kap Nyíregyháza és Debrecen között.
– Októberre elkészülnek a 100-as vasútvonal kiviteli tervei, amelyeket követően kiírhatjuk a kivitelezési pályázatot. Jövőre már a Debrecen–Nyíregyháza 100-as vasútvonal fejlesztésének kivitelezésével számolunk. Elkészült az ipari park logisztikáját, terminálját és indító-rakodó-fogadó vágányát vizsgáló megvalósíthatósági tanulmány is, amely rámutatott, hogy nemcsak az ipari zónával és az ipari park közvetlen környezetével kell foglalkoznunk, hanem a nyíregyházi állomáshoz közeledve a Simai úti – jelenlegi szintbeni – átjáróval is. Az iparból származó extra terhelés miatt a szintbeni csomópont már nem lesz elégséges, ezért a tervezési feladat részeként a Simai út különszintű áttervezésével és későbbi megvalósításával is számolunk
– mondta el Pántya József, az útépítésekért felelős helyettes államtitkár.
A Simai úti felüljáró építése nemcsak a Déli Ipari Park megközelíthetőségét javítja, hanem megoldást kínál egy régi közlekedési problémára is helyi szinten. Jelenleg a szintbeni vasúti átjáró jelentős szűkületet okoz a forgalomban, ami különösen az ipari park bővítésével várhatóan még nagyobb forgalmi terhelésnek lesz kitéve.
A megvalósíthatósági tanulmány egyértelműen rámutatott: a felüljáró megépítése elengedhetetlen a hatékony és biztonságos közlekedés biztosításához.
– Nemcsak közúti, hanem vasúti fejlesztési programunk is készül. Az iparvágány bővítésével és fejlesztésével növekedni fog a teherforgalom, ami még inkább megnehezítheti a Simai úton való átkelést, emiatt egy felüljáró tervezését kezdjük meg. Ez a projekt régi adósság Nyíregyháza felé, hasonlóan a nagykörút bezárásához, egyúttal kapcsolódva ahhoz. A program célja, hogy az északi elkerülőt bezárjuk, és egy teljes körgyűrűt alakítsunk ki Nyírszőlős és Nyírtura között. Fontos, hogy az ipari parkunk megfelelően kapcsolódjon a Debrecen–Nyíregyháza közötti 4-es főút 2x2 sávos szakaszához, valamint a 100-as vasútvonal fejlesztése is kiemelt jelentőségű. Ennek kiviteli tervei októberre elkészülnek
– emelte ki dr. Kovács Ferenc polgármester.
Dr. Kovács Ferenc polgármester az egyeztetés során hozzátette, a városvezetés célja, hogy az ipari park fejlesztésével együtt a kapcsolódó infrastrukturális korszerűsítéseket, fejlesztéseket felgyorsítsa és belátható időn belül egyszerre megvalósítsa.