hirdetés
Magyarországon 2010 óta több mint 1300 milliárd forintból valósultak meg uniós társfinanszírozással vasúti projektek. Idén minden korábbinál több forrás hasznosul majd kötött pályás korszerűsítésekben.
Biber Anett, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. szóvivője a Nyíregyházi Televíziónak azt nyilatkozta:
Az idei évben minden korábbinál nagyobb forrás, közel 300 milliárd forint hasznosul majd a kötött pályás korszerűsítésekben – ez jelenti a pályaállapotok javítását, korszerűsítését és jelenti a közlekedő vonatok, a járművek, a kocsik, illetve a mozdonyok korszerűsítését is.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium stratégiai célja a vasúti személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának és hatékonyságának javítása. A tárca alapvető szakpolitikai törekvése, hogy a közösségi közlekedés az egyéni megoldásokkal versenyképes, az igényekhez igazodó, korszerű és összehangolt kínálattal álljon az utasok rendelkezésére. Az ügyfélközpontú, szolgáltatói szemlélet érvényesítése mellett kiemelt elvárás, hogy a helyközi közlekedés gerincét a környezetkímélő vasút adja. A kötött pályás kapcsolatokat javítani kívánják az országon belül, elsősorban Budapest és a megyeszékhelyek között, a főváros és a vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében. 2020 valódi korszakhatárt jelent a vasúton, hiszen forgalomba állnak az első emeletes motorvonatok. Biber Anett szóvivő hozzátette:
Forgalomba állnak az idei év februárjában Magyarországon először az emeletes motorvonatok, emellett folyamatosan halad az IC plus kocsik készítése, illetve folyamatosak a Talent motorvonatoknak javításai, a Flirt motorvonatoknak a komfortfokozatának fejlesztése és a pályakorszerűsítések tekintetében az egyik legfontosabb a Rákos 60 vasúti szakasz – ez egyébként érintheti a nyíregyházi utazókat is.
A kormány és a MÁV a közlekedési hálózatok minőségét bővítésekkel, korszerűsítésekkel közelíti a társadalmi elvárásokhoz, a gazdasági szereplők igényeihez.