Juliális – Újra a Sóstói Múzeumfaluban ünnepeltek a MÁV-VOLÁN-csoport dolgozói

A MÁV-Volán-csoport létrejötte egy jelentős mérföldkő volt a közösségi közlekedés történetében. Az integráció célja az volt, hogy a közlekedést hatékonyabbá és utasbarátabbá tegye, megszüntetve a korábbi hiányosságokat – ez is elhangzott a MÁV és a Volánbusz Zrt. dolgozói számára idén újra a Sóstói Múzeumfaluban megszervezett regionális Juliálison, melyre óriási létszámban, 6700-an regisztráltak.

Féksaru, kondér

A szombati rendezvény egyik legnépszerűbb programja idén is a féksarudobó-verseny volt. Emellett a rendezvény elmaradhatatlan része, a főzőverseny is nagy érdeklődést keltett, ahol ezúttal 9 csapat mérte össze tudását. A Juliálist idén második alkalommal szervezte közösen az immár egységes MÁV-VOLÁN-csoport, de a rendezvény hagyománya sok évtizedes, melynek az alapját a július második szombatján rendezett vasutasnapok adták.

74. Juliális, másodszor közösen

– Ez már a 74. Juliális és ez a 2. olyan, amikor itt a MÁV-os és a volános dolgozók közösen ünnepelnek. A kollégáink egész évben, éjjel-nappal szolgáltatnak, szállítják az utasokat, és olyan helyzetekben is ellátják a szolgálatukat, ami sokak számára elképzelhetetlen. Itt nincsen olyan, hogy valaki nem dolgozik, mindig folyamatosan topon kell lenni. Ezek az alkalmak arról is szólnak, hogy noha most is rengeteg kollégánk dolgozik az utakon, de akik itt vannak, tudják kicsit megünnepelni a munkát és azokat az eredményeket, amiket elértek. Az integráció szempontjából most különösen fontos, hogy MÁV-os és volános dolgozók együtt vannak, hiszen a két társaság kultúrája nagyon hasonló, de mégsem teljesen ugyanaz, és ezek a különbségek el tudnak ilyenkor simulni – fogalmazott a Nyíregyházi Televízió kérdésére Steininger Zsolt, a MÁV Zrt. humánerőforrás vezérigazgató-helyettese.

Új tarifarendszer, vármegye- és országbérletek

Nyíregyháza jelentős lakossága és stratégiai földrajzi elhelyezkedése miatt kiemelkedő közlekedési csomópontnak számít Magyarországon. A városban és térségében intenzív forgalom figyelhető meg mind a vasúti, mind a buszos közlekedésben, mivel fontos tranzit- és célállomás az ország keleti részében. A MÁV-VOLÁN-csoport ennek megfelelően kiemelten kezeli a teljes térséget. – Nagyon fontos nekünk, hogy az utazóközönség itt is minél jobb körülmények között tudjon utazni, és minél több olyan szolgáltatással találkozzon, ami megkönnyíti az életüket. Az elmúlt 1-2 évben viszonylag sok változás következett be, csak a legfontosabbakat akarom említeni: a tarifareform, a vármegye- és országbérletek bevezetése hatalmas lépés volt, hiszen sokkal nagyobb tömegek részére lényegesen olcsóbban vált elérhetővé a közösségi közlekedés igénybevétele. Ez mindenféleképpen előrelépés – tette hozzá Hadnagy Attila, a MÁV – Pályavasúti Területi Igazgatóság Debrecen igazgatója.

Nyíregyházán is fejlődik a közösségi közlekedés

Az eseményen az önkormányzatot dr. Podlovics Roland alpolgármester képviselte, aki köszöntőbeszédében kiemelte, a MÁV, a Volánbusz Zrt. és Nyíregyháza városa között kiváló együttműködés alakult ki, amelyet a közösségi közlekedés folyamatos megújulása is jelez, gondolva a menetrendre, a tarifarendszerre, a városrészeket összekötő új viszonylatokra, a modern, alacsony kibocsátású járművekre és a korszerű telephelyre. Az új létesítménynek köszönhetően a belvárosi, Korányi F. utcán található régi telephely felszabadul, és a jövőben új funkciót kaphat. A közösségi közlekedés fejlesztése továbbra is a városvezetés célja. – Stratégiai együttműködés van a MÁV-Volán-csoporttal. 2019-ben kötöttünk egy 10+5 éves közszolgáltatási szerződést, az európai uniós forrásokból történő fejlesztésekre alapozva a jövőt. A teljes helyi buszflotta alacsonypadlós, 41 darab gázzal működő autóbusz jár már az utakon, így a teljes flotta közel egy olyan kibocsátási határértékekkel rendelkezik, hogy ezáltal egy környezettudatos közlekedési fejlesztést tudtunk megvalósítani – emelte ki az alpolgármester.

További tervek a fejlesztésekre

Az eseményen dr. Vinnai Győző, Nyíregyháza országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a közösségi közlekedés kiemelten fontos országszerte, így városunkban is. Az elmúlt évek fejlesztéseinek célja, hogy népszerűsítse ezt a közlekedési formát, amihez elengedhetetlenek a jó menetrendek, az ország- és vármegyebérletek, illetve a megfelelő infrastruktúra. A képviselő szerint az elmúlt évek változásai kedvezőek, de van még tennivaló, amihez tervek is születtek. – Van még mit tenni természetesen, de hogyha Nyíregyházát és térségét nézem, mindig erős volt a vasutas társadalom, hiszen Debrecen és Miskolc között városunk egy nagyon fontos vasúti, közlekedési, kereskedelmi csomópont, sőt Záhony irányába is jelentős az áruforgalom. Két fontos, várható fejlesztést említenék, az egyik Nyíregyházán az intermodális csomópont, ami azt jelenti, hogy közös vasúti és Volán terminál lenne, mellyel tovább lehetne finomhangolni a menetrendeket. Nyíregyházának és térségének nagyon fontos a Tokaji úti aluljáró tervezése, és reményeink szerint belátható időn belül megvalósulna a teljes külső körgyűrű is, a Nyírszőlős és Nyírpazony közötti északi elkerülő szakasz megépítésével – hívta fel a figyelmet a parlamenti képviselő.

6700-an regisztráltak

A szombati rendezvénynek azonban a jövőtervezés helyett inkább a múlt felidézése és a jelenben megélt szórakozás volt a célja. A Vasutas Művelődési Ház által szervezett, színpadi programokkal is teljes eseményre 6700-an regisztráltak Szabolcsból és a két szomszédos vármegyéből, akik közül sokan Sóstógyógyfürdőt és látványosságait is felfedezték. S ha szerencséjük volt, épp egy Retró Ikarus járattal is megközelíthették a Juliális helyszínét, ami a nyári hétvégéken kínál egyedi élményt a Nyíregyházán utazóknak.