hirdetés
2000 gyerek játszott önfeledten a Sóstói Múzeumfaluban csütörtökön, a LEGO Kids Play rendezvény keretein belül. A nyíregyházi gyár által szervezett rendhagyó gyereknapon a résztvevők számos izgalmas aktivitásban vehettek részt, melyeket kifejezetten a játékon keresztül történő tanulás elősegítésére terveztek. A sporttevékenységektől a programozási feladatokig, a mozaiképítéstől a fenntarthatósági projektekig csupa olyan tevékenység várta őket, amelyekből az aktív részvétel mellett a későbbiek során is inspirációt meríthetnek.
Csoportosan érkeztek a gyerekek a LEGO Kids Play rendhagyó gyereknapra. Nyíregyházi, vármegyebeli általános iskolásokat vártak, de érkeztek messzebbről, Edelényből is. Voltak köztük hátrányos helyzetű vagy gyermekotthonban élő tanulók is, a LEGO Csoport célja az volt, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a „play well”, azaz „játssz jól” szellemiséget. A játékok ugyanis nemcsak szórakoztatók, hanem készségfejlesztők is.
„Van egy nemzetközi csapatunk, akik játékokat találnak ki a Play Dayre. Mindig van egy tematika, idén egy rejtélyt kell megoldani, ezzel kapcsolatosan sok feladatot fejlesztettek ki. Ezen kívül mi itt helyben a rendezvényszervező partnerünkkel együtt sok aktivitást, játékot hozzáadunk. Van egy ilyen szuper helyszínünk, mint a múzeumfalu, ahol egyébként is van játék tennivaló, kézműves foglalkozás, mely még gazdagítja az eseményt” – mondta Siket Lóránt, a LEGO Manufacturing Kft. kommunikációs vezetője.
A gyerekeket is bevonják
A LEGO Csoportnak évek óta van egy olyan napja az évben – a Play Day –, melyet világszerte minden, azaz több mint 24.000 dolgozó játékkal tölt. Tematikus, érdekes foglalkozásokkal készülnek az alkalomra. A nyíregyházi gyár által már évek óta belevonják ebbe a gyerekeket is, idén 2000 tanuló játszott. A tematika izgalmas krimi volt.
„A keretmeséje az egésznek idén az, hogy ki kell deríteni, hogy valakik elloptak egy nagyon értékes smaragd kacsát. A kacsa a LEGO emblematikus figurája; amikor még az 1930-as években fából készült játékokat gyártott a cég, akkor egy lakkozott fa kacsa volt az egyik slágertermék. Innen jött a kacsa, mint központi téma, és ezt a smaragd figurát valaki ellopta. Mindenféle állomáson, kulcsokkal, kódok megfejtésével ki kell deríteni, hogy vajon ki lehetett a tettes” – mesélt a kerettörténetről Siket Lóránt.
Fenntartható megoldások a szemléletformálásért
17 állomáson különböző mókás, kreativitást vagy ügyességet igénylő feladatok várták a gyerekeket. A Kezeslábas Játszóháznál élménybringáztak. Mindegyik jármű kicsit más volt, az egyik rádiót működtetett, a másikat kettesével kellett hajtani, de mindegyiket hulladékból építették. Így ennek az állomásnak szemléletformáló célja is volt.
„Mi nem használunk elektromos áramot. Ha felül a biciklire és megtekeri, akkor ő megtermeli magának. Tehát mindegyik játékunk a hálózati elektromos áramtól teljesen független” – mondta Bíró Szabolcs, a Kezeslábas Játszóház alapítója.
Készségfejlesztő állomások
A sporttevékenységektől a programozási feladatokig, a mozaiképítéstől a fenntarthatósági projektekig csupa olyan tevékenység várta a gyerekeket, amelyekből az aktív részvétel mellett a későbbiek során is inspirációt meríthetnek. Ügyesség, csapatmunka és kitartás kellett ahhoz a színes szalagokból készült pályához, mely egy lézerlabirintust imitált. Ha hozzáértek a szalagokhoz, újra kellett kezdeni a kört. Ez a rész a kreativitást és a problémamegoldó készséget, a csapatmunka pedig a szociális készségeket fejleszti.
A nap során a gyerekek önfeledt játékát a LEGO gyár több mint 30 önkéntese is segítette. A LEGO Csoport küldetésének lényege, hogy inspirálja és fejlessze a jövő építőit.