hirdetés
Keresd, vedd, szeresd a nyíregyházit! – ez a jelmondata annak a kezdeményezésnek, melynek keretében november 26. és december 31. között a nyíregyházi Adventi Forgatagban, a szökőkút mellett található Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum „Made in Nyíregyháza" feliratú kis faházában minden nap más és más helyi termelő, kézműves, hagyományos helyi termékkészítő, valamint szolgáltató várja termékeivel az érdeklődőket.
A forgatag ideje alatt bemutatkozó 50 helyi termelő és szolgáltató a Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum elektronikus kataszterének tagjai. Ők az Adventi Forgatagban térítésmentesen kapnak bemutatkozási lehetőséget, és részletesen a helyitermek.nyiregyhazipaktum.hu oldalon lehet velük megismerkedni.
„A Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum projekt keretében megvalósul egy helyi termék és szolgáltatásfejlesztés. Ennek kapcsán az egyik tevékenységünk az, hogy a helyi termelőket bemutatjuk a városi rendezvényeken. Jelmondatunk a Keresd, vedd, szeresd a nyíregyházit!” - mondta el televíziónknak Ligetfalvi-Komiszár Eszter, helyi termék- és szolgáltatásfejlesztési koordinátor.
Jelenleg közel 130-an tagjai az elektronikus kataszternek, mely magában foglalja a helyi termékeket, kézműveseket és szolgáltatókat. Továbbra is keresik Nyíregyháza és térségének jellegzetes helyi termékeit és szolgáltatásait. Várják helyi termelők, bio és nem bio gazdaságok, kézművesek, hagyományos helyi termék készítők, valamint szolgáltatók és szolgáltatások jelentkezését. Az adatbázisba való bekerüléshez az online adatlap szintén elérhető honlapjukon, a csatlakozás pedig teljesen díjmentes. A projektmenedzsment tájékoztatása szerint ez a mostani kitelepülés akár arra is alkalmas, hogy minőségi, helyi kézműves termékekkel lepjük meg szeretteinket.
„Nagyon fontos a turizmus számára is a helyi termékek értékesítése, melyek eladását a turizmus élénkíti. Idén második alkalommal sikerült a Sóstói piacon 10 asztalon részt venni a helyi termelőknek és kézműveseknek. Nyíregyháza hírnevét így nem csak a belföldi, hanem a külföldi turisták is viszik tovább.”
Nyíregyháza 2020-ban vehette át először a marketing fővárosa díjat, a 20 gyémántdíjból az egyik pedig éppen a helyi termék és szolgáltatásfejlesztési stratégiája volt, amelyet idén meg tudtunk ismételni, és az egyik rendezvényünk újból városmarketing díjat érdemelt. - tette hozzá a koordinátor.