Megnyílt a vasútállomáson a harmadik nyíregyházi kormányablak
Mostmár a Vasútállomáson is intézhetjük hivatali ügyeinket, ugyanis megnyílt a harmadik nyíregyházi kormányablak. A két belvárosi helyiség mellett az Állomás tér 1. szám alatt avatták fel ünnepélyes hétfőn az új kormányablakot, mely a megyeszékhelyre érkezőknek és innen indulóknak is könnyebbséget hoz az ügyintézésben.
A kedd reggeltől már működő Állomás téri kormányablakkal a megyei 20 helyszín mellett Nyíregyházán 3 helyen biztosít ügyintézési lehetőséget a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal az állampolgárok számára.
Még több kormányablak
Ám az átadó ünnepségen Román István megyei kormánymegbízott bejelentette, a fejlesztési folyamat nem áll meg.
A közeljövőben újabb kormányablakok nyitása várható, valamint a Miniszterelnökségtől támogatásával lehetőséget kaptunk arra, hogy egy mobil kormányablakot is szolgálatba állítsunk a közeljövőben.
További képekért kattintson a fotóra!
Fotók: Szarka Lajos
Az ügyek nagy részét Nyíregyházán intézik
Az ünnepélyes átadáson elhangzott, azért is volt szükség az új nyíregyházi hivatali helyiségre, mivel az elmúlt évben a megyében a kormányablakoknál összesen több, mint 802 ezer ügyet intéztek, ennek nagyjából a harmadát, közel 275 ezret a megyeszékhelyen. Így kiemelten fontos volt a hálózat bővítése a polgármester szerint is.
Olyan előnye is van a mostaninak, hogy így a másik két kormányablak tehermentesül, tehát még gyorsabbá, még hatékonyabbá válik az ügyintézés. Ezzel együtt elérhetővé is vált mindenki számára – úgy valósult meg ez a beruházás, hogy a valamilyen fogyatékkal élők is könnyen el tudják érni.
– fogalmazott dr. Kovács Ferenc.
Hatékony, gyors ügyintézés
Azt pedig a rendezvény minden szónoka hangsúlyozta, ez is segít annak a kormányzati célnak a megvalósulásában, hogy közelebb vigye az emberekhez és gyorsítsa az ügyintézést, az úgynevezett „jó állam” koncepció keretében. Mindezt a közigazgatás átalakításával, korszerű körülmények között.
– hangsúlyozta dr. Szabó Tünde, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára.
Azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a hivatalokat közel vigyük az emberekhez, hogy az ügyintézés még kevesebb időt és pénzt vegyen igénybe. Ennek érdekében további cél volt az is, hogy mindenki a lakóhelyéhez még közelebb és akár munkaidőn kívül is el tudja látni az ügyes-bajos, inkább ügyes hivatali ügyintézését is.
További képekért kattintson a fotóra!
Fotók: Szarka Lajos
1500 ügykör a kormányablakoknál
Az elmúlt években egyébként folyamatosan bővítették a Kormányablakokban intézhető ügykörök számát, mára ez meghaladja az 1500-at. A megye 6 különböző településén a Kormányablakokban már NAV ügyfélszolgálati ablak is rendelkezésre áll, ahol adózással kapcsolatos ügyeket is el lehet intézni, mindez szintén segíti a modern, szolgáltató állam létrejöttét, működését.
– emelte ki Nyíregyháza országgyűlési képviselője, dr. Vinnai Győző.
Ez a lényege annak a szemléletváltásnak, amely azt mutatja hosszú idő után, hogy nem a hatóság van felül, hanem az emberek vannak felül. És a hatóságnak mindig az emberek: az egyének, a közösségek, a vállalkozások ügyeit kell fontosnak tartani, mert ettől mehet előre, ettől lehet sikeres egy ország.
Jó helyszínek a vasútállomások
A vasúttársaság képviseletében Pál László, a MÁV stratégiai vezérigazgatóhelyettese kiemelte: 2012-ben indult az a kezdeményezés, hogy a megyeszékhelyek vasútállomásain, illetve a jelentős vasúti csomópontokban létesüljenek kormányablakok, s a MÁV lebonyolítóként állt a jó kezdeményezés élére. A már megvalósultak bizonyítják, jól szolgálták azt a kezdeményezést, hogy az állomásépületek közösségi térré váljanak ilyen szempontból, a vasúti funkciók mellett is.
Tarczy Gyula