hirdetés
Történelmi jelentőségű beruházás zárult le. Elkészült a Nagykörút délnyugati szakaszának bővítése és négysávosítása, melyet kedden ünnepélyes keretek között adtak át. Ünnepeltek, hiszen Nyíregyháza 40 évet várt arra, hogy a város belső körgyűrűje bezáruljon. A tervezés előkészületei már 7 évvel ezelőtt elindultak, a munkálatok 2022 márciusában kezdődtek. A projekt részeként 5 db jelzőlámpás csomópont, gyalog- és kerékpárút, 2x2 sávosra történő kapacitásbővítés, valamint mintegy 423 négyzetméter felületű, 60 méter széles híd kiépítése valósult meg.
A város egyik legtúlterheltebb, legforgalmasabb szakaszának bővítése folyt az elmúlt időszakban. A Nagykörút, melyet sokan a város belső körgyűrűjeként ismernek, kedden hivatalosan is bezárult, ezzel átjárhatóbbá, megközelíthetőbbé téve a belvárost.
Az ígéreteket tettek váltották fel
„1982-ben készült el a Nagykörút utolsó szakasza, viszont azóta hiányzott ez az 1,4 km. Ennek a hiányát mi, nyíregyháziak mindennap érezhettük. Az is igaz, hogy ’82 óta mindig elhangzottak ígéretek, legintenzívebben a rendszerváltástól a választás előtti hetekben, hónapokban. De valójában semmi nem történt. A tettekre hét évvel ezelőtt került sor. Tulajdonképpen egy ilyen projekt megvalósítása ennyi időt igényel. Azzal együtt, hogy mindent megtettünk, hogy a lehető legrövidebb idő alatt elkészüljön” – mondta el a rendezvényen dr. Kovács Ferenc polgármester.
Nyugodtabb, biztonságosabb közlekedés az egyik legforgalmasabb szakaszon
A beruházás elsődleges céljai között szerepelt a közlekedésbiztonság növelése, az utak minőségének javítása. Emellett az autók száma az elmúlt 10 évben ugrásszerűen megnőtt Nyíregyházán, az ennek következtében kialakult dugók mérsékléséért is szükség volt az útszakaszt 2x2 sávossá alakítani.
„Fontos megemlíteni, hogy a most felújított és átalakított szakasz volt ezidáig a leginkább túlterhelt és balesetveszélyes rész. Éppen ezért a város már évek óta elkötelezett volt az ügyben, hogy összefüggő közlekedési rendszert tervezzen és teremtsen, melynek kulcsprojektje ezen beruházás megvalósítása volt. Úgy gondolom, hogy mindezzel egy igazán hangsúlyos lépést tettünk előre annak érdekében, hogy a polgárok és az itt élő lakosság még nyugodtabban és még biztonságosabban tudjon közlekedni” – hangsúlyozta dr. Szabó Tünde, az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos.
Nyíregyháza szintet lépett
Nyíregyházán elindult valami az elmúlt évtizedben, ami a közlekedési infrastruktúra fejlesztését illeti – hangzott el az átadóünnepségen.
„Én azt tudom mondani, hogy a közlekedési infrastruktúra Nyíregyházán és környékén szintet lépett. Nemcsak egyszerűen fejlődött, hanem egy magasabb szintre lépett. És még akkor nem is beszéltünk arról, hogy hány körforgalom épült. Ha csak a Tiszavasvári utat nézem, a Szélsőbokori úti körforgalom, vagy éppen a Lego előtti, akár az elkerülő út körforgalma, mind a közlekedés biztonságát segíti” – emelte ki dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő.
Csomópont, kerékpárút, híd
A projekt részeként 6 db jelzőlámpás csomópont épült, illetve épült át, emellett gyalog- és kerékpárút, valamint mintegy 423 négyzetméter felületű, 60 méter széles híd létesült, illetve 2x2 sávosra bővült a nagykörút Vasútállomástól a Debreceni úti felüljáróig tartó szakasza több mint 5 és fél milliárd forint kormányzati támogatásnak köszönhetően.
„Nagyon megérdemelte Nyíregyháza, hogy ez a pillanat elérkezzen. A mostani átalakítással gördülékenyebb, gyorsabb lesz a város közlekedése és hiszünk abban, hogy a dugók száma is csökkenni fog. A beruházás célja nem más volt, mint a kétszer egy sávos szakasz megszüntetése, kétszer két sávra bővítése. Vele párhuzamosan gyalog- és kerékpárút kialakítása” – tette hozzá Pántya József útfejlesztésekért felelős helyettes államtitkár.
További fejlesztéseket terveznek
A munkálatokban két kivitelező vett részt. A fejlesztés az útvonal mentén található kereskedelmi egységek megközelítését is megkönnyíti. A tervezési szakaszon 4 db autóbusz megállópár is megújult. Az ünnepségen elhangzott, már tervben vannak újabb fejlesztések, többek között a Vasútállomás előtti intermodális csomópont, a Tokaji úti aluljáró, vagy a külső körgyűrű befejezése az északi elkerülő bővítésével.
A nehézségek ellenére is fejlődő város
10 évvel ezelőtt az önkormányzati utak mintegy 60%-a földút volt, az elmúlt években több ütemben zajlottak a fejlesztések, korszerűsítések. Mint az átadón kiemelték: Nyíregyháza a nehézségek ellenére, a veszélyek korában is megújul, ez elmondható a turisztikai, kulturális, sportberuházások tekintetében is.