hirdetés
Újabb nemzetközi projektben vesz részt Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata. A soron következő partnertalálkozó központi témája a harmadik utas tanulási helyek digitális eszközökkel való ellátottsága, a digitális készségek fontossága mind a személyzet, mind az ügyfelek részéről. A résztvevők a Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtárban mutatták be jó gyakorlataikat.
Nyíregyháza volt a legutóbbi nemzetközi partnertalálkozó helyszíne az Erasmus+ projektben. Hét ország képviselői találkoztak, hogy az úgynevezett harmadik utas tanulási helyekről beszélgessenek. Ez a koncepció azt a tudásmegosztást jelöli, amely során a résztvevők nem otthonukban, munkahelyükön vagy iskolarendszerű oktatás során, hanem informális módon, alternatív helyszíneken jutnak új ismeretekhez. A projekt résztvevői szerdán a Móricz Zsigmond könyvtárban találkoztak.
„Kiváló dolog nemzetközi programokban részt venni és megismerni más országoknak a tapasztalatait, legyen szó bármilyen témáról. A mai Erasmus találkozó témája a harmadik utas tanulási lehetőségek, ez nagyon furcsán hangzik, de én azt mondanám, hogy ez tulajdonképpen egy életen át tartó tanulásnak a része. Azért kapcsolnám ehhez, mert nemcsak iskolában vagy szervezett keretek között tudunk tanulni, hanem maga az élet is egy nagy iskola. Nyíregyháza a digitalizáció gazdája ezen a programon belül, ebben is látjuk, hogy napról napra újdonságok jelennek meg” – mondta Jászai Menyhért, Nyíregyháza alpolgármestere.
Nyíregyházi tapasztalatok
Az alpolgármester köszöntőjében bemutatta az elmúlt hónapok tapasztalatait, hogy a digitalizáció milyen módon tudott nagymértékben segíteni a pandémia idején. Ilyen volt például, hogy a város egy külön zöldszámot indított azoknak, akiknek nem tudott a család segíteni akár egy bevásárlásban vagy gyógyszerkiváltásban a szigorítások idején. Ezen túl kifejlesztettek egy Nyíregyháza Applikációt is, az alkalmazáson keresztül pár perc alatt lehet különböző ügyeket intézni vagy bejelentést tenni.
Hét ország együttműködése
A konzorciumi tagok között szerepel Németország, Spanyolország, Románia, Luxemburg, Hollandia, Szlovénia és Magyarország. A koordinátor szerepét Iserlohn város önkormányzata tölti be.
„Iserlohn városa már közel 20 éve vesz részt különböző nemzetközi projektekben, bízunk benne, hogy sokat tanulhatunk egymástól, megoszthatjuk a tapasztalatainkat, mivel hasonló kihívásokkal nézünk szembe Európában, ezekre pedig mindenkinek más megoldásai vannak. Nagyon örülünk neki, hogy ezeket megoszthatjuk egymással és tanulhatunk a másiktól” – nyilatkozta Matthias Quaschnik, Iserlohn Város Önkormányzata Kulturális Osztályának vezetője.
A projektben több témakörrel foglalkoznak a részt vevő országok és különböző kérdésekre keresik a választ, ilyen például, hogy milyen eszközök segíthetik a hatékony tudásátadást, vagy hogy milyen infrastrukturális feltételek mellett működhetnek megfelelően a harmadik utas tanulási helyek.
„Itt, Nyíregyházán azt próbáljuk kitalálni, hogy milyen digitális feltételek szükségesek ahhoz, hogy a harmadik utas tanulási helyek megfelelőek legyenek az embereknek. Ennek a projektnek két része is van, az egyik a könyvtárak és felnőttoktatási központok, ezek mind harmadik utas helyszínek lehetnek” – tette hozzá Frank Finkeldei, az Iserlohni Felnőttoktatási Központ igazgatóhelyettese.
A spanyolországi Caudete város kulturális ügyekért felelős alpolgármestere arról beszélt Nyíregyházán, hogy olyan jó gyakorlatokat szeretnének megismerni, amit saját településükön is tudnak majd hasznosítani a felnőttoktatásban.
„Abban szeretnénk fejlődni, hogy hogyan tudnánk még több állampolgárt elérni és még népszerűbbé tenni a képzéseinket, hogyan lehetne még jobban kihasználni a lehetőségeinket, főleg azért, mert a városunkban most egy új felnőttoktatási intézmény is működni fog” – nyilatkozta Luis Felipe Bañon Gracia, a spanyolországi Caudete alpolgármestere.
A digitalizáció jegyében tartott előadások és workshopok mellett a résztvevők a Móricz Zsigmond könyvtár stúdiójában virtuális háttér előtt készítettek kisfilmet a digitalizáció előnyeiről és hátrányairól.