hirdetés
Budai Kriszta alapos munkát végzett hiszen a Nyírvízpalotától, az egykori Otthon szállón át a Benczúr tér pompás, szecessziós „villát” is bemutatja a nagyközönségnek.
A szerkesztő így fogalmaz:
"Nyíregyházán a századforduló környékén lázas építkezési hullám vette kezdetét. Az állomás és a városközpont közti terület beépítése, valamint a kiterjedt utcaszabályozás révén keletkezett új telkeken sorra emelkedtek a köz- és magánépületek, amelyek jó része a szecessziós stílust követte. A nemesi származásúak – beleértve a dzsentriréteget – elsősorban konzervatív értékrendűek voltak, ezért ők az Alpár Ignác nevével fémjelzett historikus stílusban terveztették épületeiket. A feltörekvő városi polgárság épp ellenkezőleg: a Lechner Ödön által elindított szecessziót választotta épületei számára. Érdekes módon a bankok is a szecessziós stílust preferálták, míg a közigazgatási és oktatási épületek stílusa inkább a historizmus volt.”
A szerkesztő ezen túl pedig bemutatja, mennyi mindent is köszönhetünk Führer Miklósnak, aki a város szülötte és számos tervével a szecessziós stílus egyik legkiemelkedőbb építészének tekinthető Nyíregyházán. Több középület és magánépület is az ő nevéhez köthető a városban.
Továbbá bemutatja a Papp Gyula–Szabolcs Ferenc tervezőpáros, Papp Gyula–Szabolcs Ferenc, Pavlovits Károly, Sarkadi Adolf legszebb nyíregyházi alkotásait, melyek a szecesszió jegyében készültek.