hirdetés
Az első szerelem mindenki számára meghatározó élmény, ami soha nem felejthető pillanatokkal és emlékekkel ajándékoz meg. Ledönt minket a lábunkról és nehéz szabadulni az érzéstől, a vágytól, hogy újra találkozzunk a másikkal. A nyíregyházi Kovács Norbit három évvel ezelőtt hálózta be a Lada-szerelem. Azóta pedig annyira megfertőződött, hogy már õ is belátja: innen bizony nincs menekvés...
Az autófanatikusok körében nem ismeretlen Vizelli Károly neve, aki 11 éven keresztül versenyzett Ladával. Sorra nyerte a Rally 2-t, de megmérettette magát a Rally Legenden is. Az õ már-már kultikus autója most Nyíregyházára került, a Lada VFTS-ét az ország egyik legjobbjaként emlegetik, és hétvégén az Eb-futam előtt be is mutatkozhatott a nagyközönségnek, immáron Kovács Norberttel a kormány mögött...
Legendás autó
– Hosszú éveken keresztül gokartoztam, ami akkor bármennyire is nagy szerelem volt, rá kellett jönnöm tavaly júniusban, hogy itt a vége – mondja az előzményekről a nyíregyházi fiatal. – Sok első, második és harmadik helyem volt, de már nem bírtam tovább. Minden évben eltört a bordám, volt, hogy többször is. A legutóbbinál jött el az a pont, amikor éreztem, váltani kell, a benzingőzből azonban nagyon nehéz. Próbáltam kvadozni, krosszmotorozni, de most már ott tartok, hogy a Ladán kívül semmi más nem érdekel és nem is ülnék át más autóba.
– Nagyon-nagyon meg tud fertőzni, innen nincs menekvés. Miután hozzám került a legendás ex Vizelli-autó, volt, aki megkérdezte, hogy az árából miért nem veszek inkább egy utcai sportautót, hiszen drága, de én erre azt feleltem, hogy utcán nem vezetek gyorsan. Büszke is vagyok arra, hogy az elmúlt 10 évben semmilyen büntetést nem is kaptam.
Voltak sikerei és a tervek szerint még lesznek is
Vizelli Lada VFTS-e 2019-ben sorra ott volt az élmezőnyben, de aztán egy évvel később Vida Szabolcshoz került, aki még további aktív háromnegyed évet versenyzett vele, ezt követően került a közelmúltban Nyíregyházára. A legendás autó eddig is nagy sikereket ért el és a tervek szerint még fog is.
– Ebben az autóban minden benne van, ami benne lehet – folytatta Norbi. – Látszatra egy Zsiguli, de tulajdonképpen mégsem az. A külseje valóban egy Ladáé, és a 192 lóerős motorja is, amit Havasi Peti bácsi fejlesztett, de igazából minden más már nem az. A műszerfal például a Skoda eredeti műszerfala, a meghajtása a Mitsubitshié, a váltója hatsebességű, a futóműve egyedi, és a szervója sem mindennapi, ilyenek az R2-es, R5-ös Audikban vannak.
A tervek szerint a jövőben Rally 2-es és 3-as versenyeken indulnak majd vele Vida Krisztina navigátorral, és a kiírt versenynaptár legalább felét teljesíteni is fogják. Ehhez pedig az egyik legnagyobb löketett a hétvégi Rally Európa-bajnokság adta, ugyanis a nyíregyházi fiatalok a legendás autóval bemutatkozhattak múlt pénteken a Szuperspeciálon előfutóként, valamint vasárnap a belvárosi gyorsasági előtt a showtime szakaszban is.
Napokig nem aludt, nem dolgozott
– Miután megtudtam, hogy mi is bemutatkozhatunk, négy napig nem tudtam aludni, dolgozni, hiszen soha nem gondoltam, hogy egyszer kaphatunk egy ilyen lehetőséget a nagy nevek mellett. Nagyon készültem rá. Mindent megtettem, amit meg lehetett, fejben és fizikálisan is. A Máriapócsi Szuperspeciálon ugyanis ha csak 10 km/órával gyorsabban mész be a külső kanyarba, ha rossz kormánymozdulatot csinálsz, ha rossz sebességfokozatba választod meg a tempódat, rögtön falat fogsz. Nyíregyházán pedig, mivel belvárosról volt szó, nagyon csúszik az aszfalt, ráadásul hűvös is volt, a tapadás sem olyan, mint zárt pályán, és szűkre volt alakítva a pálya is, hogy ne legyen baleset. Nagyon kellett figyelnünk, rengeteg volt a padka, itt nem lehetett hibázni, mert ha mégis, akkor tönkretesszük az Eb-pályát. Ésszel kellett menni, és persze látványosan. Úgy érzem, hogy elégedettek lehetünk a teljesítményünkkel, Vida Kriszti navigátor is 300 százalékosan teljesített. Csodálatos visszajelzéseket kaptunk, sok elismerő szót, olyanoktól is, akik szintén ladáznak és szakavatottak, ORB kategóriában is.
Cél az 1000 kilométeres táv
Norbiék nem pihennek sokáig. November 14-én tesztelnek a RabócsiRingen, majd élesben teljesítik a Szilveszter Rallyt a Hungaroringen, aztán pedig teljes revízión esik át az autó, hogy márciustól készen álljon a futamsorozatra. Céljuk, hogy jövő ilyenkor ott legyenek a nyíregyházi rallyn, azonban már nem a showtime kategóriában, hanem a mezőnyben, az 1000 kilométeres távot teljesítve!
Nyíregyházi bajnoki cím a hazai rallyn
Nyíregyházi sikereknek is örülhettünk a Rally Hungary kapcsán. A magyar bajnokság abszolút versenyében Trencsényi József a 6. helyen végzett, Hoffer Zsolt 16., Hanyik Gergely 17., Barna Tibor 20., Hibján József 23., ifj. Bartha Aurél 31. pozícióban zárt. Utóbbi viszont a P12-es kategóriában az első lett, és ezzel megnyerte a bajnokságot. A pilótát Nyíregyháza polgármestere is köszöntötte a napokban a városházán.
A nyíregyházi versenyző számára izgalmasan alakult a verseny, az első nap után ugyanis még távolinak tűnt a bajnoki cím.
– Nagyon izgalmas volt a hétvége, mert komoly előnyt szereztünk az első nap, de aztán egy defekt miatt sok időt veszítettünk, az összetettben vezető riválisunk pedig a harmadik helyen állt. Vasárnap viszont érkezett a hír, hogy sajnos árokba csúszott, így az első hely egyben bajnoki címet is ért számunkra – mondta ifj. Bartha Aurél raliversenyző.
A nyíregyháziak közül Barna Tibor is remekül ment, a Production Cup kategóriában végzett összetettben az élen.