Online időpontfoglalással gyorsabb

Gyorsabb ügyintézés és a sorban állás elkerülése – két jelentős előnye annak, ha valaki a NAV honlapján foglal előre időpontot. A NAV honlapján érhető el az ügyfélszolgálati időpontfoglalás, mellyel az ügyfelek legfeljebb két hétre előre, és legkorábban a foglalás utáni második napra tudnak időpontot foglalni.

Magyar Norbert, a NAV Észak-alföldi Regionális Adó Főigazgatóság sajtóreferense elmondta, márciustól bővült azon intézhető ügyek köre, amelyekre már időpontot is foglalhatnak az ügyfelek. Hozzátette, kilenc ügytípusban lehet előre kiválasztani az alkalmas időpontot a NAV központi ügyfélszolgálataira. Az igazolások kikérése, az ügyfélkapunyitás, az adókártyaigénylés és az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézés mellett most már az általános tájékoztatásra, az adószámla ügyintézésre, a bankkártyás befizetésre, valamint csekk igénylésre, valamint adóalany-nyilvántartási ügyekre, illetve bevallás ügyintézésre is lehet időpontot foglalni.

Online időpontfoglalás esetén az ügyfélnek először ki kell választania, melyik központi ügyfélszolgálaton szeretné intézni ügyét, majd meg kell adnia az intézni kívánt ügy típusát, és ezt követően választhatja ki a számára kedvező szabad időpontot. Nemcsak saját ügyben van mód az előzetes időpontfoglalásra, a meghatalmazottként, képviselőként eljárók is élhetnek a lehetőséggel. Amennyiben az ügyfél a foglaláskor megadja e-mail címét, akkor a foglalás részletes adatairól elektronikus visszaigazolást is kaphat.

Tavaly több mint 95 ezren fordultak meg a NAV nyíregyházi központi ügyfélszolgálatán. Közülük alig több mint 300-an éltek az online időpontfoglalás lehetőségével. Idén kevesebb mint hat hónap alatt már mintegy 400 fő foglalt előre időpontot interneten.

Zadubenszki Norbert

(Fotó: Archív)