hirdetés
Mielőtt közismertté válik az új felvételi rendszer, azelőtt rukkolt elő az országosan is egyedülálló képzési lehetőséggel a Nyíregyházi Egyetem. Februárban négy féléves légijármű-vezetői szakképzés indul.
Két-háromszoros túljelentkezésre számítanak a Nyíregyházi Egyetemen, a keresztféléves, kétesztendős pilótaképzés esetében. Minderről a péntek délutáni Kutatók Éjszakája programjai közben tájékoztatott az intézmény Műszaki és Agrártudományi Intézetének igazgatója. Repüléstechnikai bemutatót hirdettek interaktív szimulátoron. Elsősorban érdeklődő középiskolásokat vártak a bemutatóra, és őket tájékoztatták az újdonságról.
„A pilótaképzésben egy teljesen új szakot indítunk keresztfélévben, februári kezdéssel. Országosan egyedülálló kezdeményezés. Ennek a lényege, hogy már 4 félév alatt valaki pilóta lehet, ha ide jelentkezik. Ennek az a neve, hogy légijármű-vezetői felsőoktatási szakképzési szak. Mérnöki diplomát ugyan nem ad, de ugyanazt a pilótaprogramot lehet elvégezni, mint akár a repülőmérnöki BSc-n, akár a posztgraduális képzéseken” – tájékoztatott a Nyíregyházi Egyetem intézetigazgatója, dr. Kovács Zoltán.
Merjünk-e felülni egy ilyen pilóta mögé, vetődik fel az emberben a kérdés?
„Laikusként jogos a kérdés. Akármilyen képzési formába is iratkozik be hozzánk egy pilótajelölt – legyen az az új négy féléves képzés, vagy a repülőmérnöki BSc, vagy a posztgraduális képzés –, ugyanazt a kiképzést kell végigcsinálni, tehát ugyanazokat a tantárgyakat, programelemeket fogja megtanulni, így közöttük nem lesz különbség a tudásban, csak abban, hogy milyen papírt kapnak a végén” – folytatta a Műszaki és Agrártudományi Intézet igazgatója.
A bemeneti követelményt tekintve a BSc képzéshez képest kisebb az elvárás, de a szakmai feltételek megegyeznek. Középfokú angol nyelvvizsga, elsőfokú egészségügyi alkalmasság és a pályaalkalmassági vizsgálat valamennyi képzés esetében ugyanaz. A keresztféléves képzésre november végéig lehet jelentkezni, részletek október 15. után a felvi.hu oldalon.