hirdetés
Nyíregyháza nyerte az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat. Az ország egyetlen művészeti és forprofit világ együttműködéseivel foglalkozó médiuma, az Art is Business magazin második alkalommal osztott elismeréseket azért, hogy kiemeljék azon vállalatokat és magánszemélyeket, akik példaértékű módon működtek együtt az adott évben a kulturális világgal.
Szerda délután vette át az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere. Két hónapos összehasonlító elemzés eredménye, hogy végül a szabolcsi megyeszékhelynek ítélték ezt az elismerést. A díjat alapító magazin Bódis Gábor turisztikai szakember segítségét kérte, hogy egy alapos szakmai szempontrendszer alapján tudjanak választani a települések között. Kiválogatták Magyarország komplex kulturális szolgáltatásokat nyújtó városait, végül összesen húsz város közül lett Nyíregyháza az első.
Húsz város közül nyert Nyíregyháza
„Nagyon szigorú pontozási rendszerben hasonlítottuk össze az egyes városok kulturális turisztikai életét, egészen a fejlesztésekig, a beruházásokig. Az utóbbi tíz esztendőt vettük merítési alapnak, megnéztük a rendezvények számát, a nemzetközi díjak számát, az egyes attrakciók számát, azok látogatottságát, a vendégéjszaka-számokat, illetve még vizsgáltunk olyat is, hogy a vizuális vagy online térben mennyire aktív a város, és akkor jutottunk el kettő városig, akik a legnagyobb pontszámot kapták. Szombathely és Nyíregyháza került az élmezőnybe, itt kellett döntenünk” – mondta Bódis Gábor, a Hungary NEXT ország-márka-műhely alapítója és vezetője.
Ekkor egy újabb, de már kisebb méretű kutatásba kezdtek, végül arra jutottak, hogy ha azt a fejlődési ívet nézik, hogy az elmúlt tíz évben honnan hova jutott el a két város, akkor Nyíregyháza felé dől a mérleg.
Turisztikai sikerek
Ez köszönhető például a turisztikai beruházásoknak, a város láthatóságának, a Turisztikai Desztinációs Menedzsment stratégiájának és annak kommunikációjának. Bódis Gábor ezek mellett kiemelte még a város jó megközelíthetőségét, az Európa-szerte híres Nyíregyházi Állatparkot, a különböző fesztiválokat és azok látogatottságát, illetve a kulturális intézményekben dolgozók számát és végzettségét is.
„Az elmúlt tíz évben nagyon sok minden történt és tudatosan törekszünk most is arra, hogy a turizmuson belül a kultúra hangsúlyos szerepet kapjon. Említhetném a Kulturális Negyedet, a Szabadtéri Színpad fejlesztését, a Kállay-kúriát, a Szindbádot, kezdjük a Jósa András Múzeum fejlesztését és ez egy összehangolt, egymásra épülő, egymást erősítő program, melynek az a célja, hogy akik idejönnek a megyéből, az ország különböző részeiből, belföldről és külföldről, azok jól érezzék magukat, találkozzanak a kultúránkkal is, amiben benne van a magyar hagyományrendszer, az egész magyar kultúra meg a mi térségünknek, a Nyírségnek, a Szatmárnak, a Beregnek a gasztronómiától a festészetig mondhatom” – mondta dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.
Új kategória
Az Art is Business magazin díja egyedülállónak számít az országban, csak ez a médium foglalkozik a művészeti és a forprofit világ együttműködéseivel. 2020-ban egy új kategóriával bővítették ki a díjazottak számát, ez volt a kulturális turizmus, így tehát Nyíregyháza elsőként nyert ebben a csoportban.
„Amikor 2019 elején elindítottuk az Art is Business magazint, akkor az volt a célunk, hogy végre beszéljünk arról, hogy a kultúrának milyen piaci lehetőségei vannak, milyen piaci együttműködéseket tud a forprofit szcéna és a művészeti világ létrehozni. Aztán 2019-ben az első díjátadónkat meg is szerveztük, ami csak és kizárólag azért jött, hogy azokat a szereplőket, akik ma ezt tényleg példamutatóan művelik, őket megmutassuk” – mesélte Balogh Máté András, az Art is Business iniciatíva vezetője.
A városvezetésnek a jövőre nézve is vannak tervei, az elmúlt hónapokban összeállítottak egy koncepciót – a következő hétéves európai uniós ciklushoz és a forrásokhoz igazodva –, ami segít elérni a következő évtizedre kitűzött célokat Nyíregyházán.