hirdetés
Rangos elismerést, Marketing Gyémánt Díjat kapott az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. A társaság egyik akcióját, a „Ne dobd ki az iskolatáskádat” adománygyűjtő kezdeményezést díjazták a társadalmi célú kampányok kategóriában.
Tavaly augusztus végén adták át az összegyűjtött iskolatáskákat és tanszereket, a hulladékkezelő társaság jótékonysági akcióján 2022-ben közel 140 iskolatáskát, 112 tolltartót, 40 tornazsákot és 270 füzetet tudtak átadni a Nyíregyházi Gyermekjóléti Alapellátási Intézmény számára. Ez csak egyike az ÉAK kezdeményezéseinek, amelyeket már évek óta meghirdet a lakosság számára.
Rangos elismerés
Társadalmi célú kampányok kategóriában egy Marketing Gyémánt Díjjal is jutalmazták az akciót, a Magyar Marketing Szövetség a 2022-es megoldásokat jutalmazta nemrégiben, a zsűriben a szakma legjobbjai döntöttek úgy, hogy az Észak-Alföldi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. is díjat érdemel.
„Hogy mit jelent nekünk a díj? Úgy gondolom, hogy ösztönöz bennünket arra, hogy még növeljük a marketingtevékenységet, még növeljük azt a munkát, amivel meg tudjuk valósítani a modern hulladékgazdálkodás követelményeit, a lakosságnak át tudjuk adni a gyakorlatot és ösztönözni tudjunk mindenkit arra, hogy vegyék igénybe azokat az eszközöket, azt a rendelkezésre állást, amit a társaságunk biztosít” – nyilatkozta Petró Árpád, az Észak-Alföldi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. cégvezetője.
Új szemlélet
Az iskolatáska-gyűjtő akció is jelképezi azt a modern hulladékgazdálkodási szemléletet, amelyet az ÉAK próbál közvetíteni. Azt, hogy mennyire fontos az újrahasznosítás. Ezek az iskolatáskák is egykor használatban voltak, viszont az állapotuk hibátlan, így más gyermeknek még örömet okozhat. Ezen az elven alakították ki az Újrahasználati és Tájékoztató Központot is Nyíregyházán. Ide térítésmentesen hozhatja be a lakosság a már nem használt, de jó állapotú tárgyait, amit a társaság egy minimális, tárolási összeg ellenében tovább ad. Az ÉAK évek óta nagy hangsúlyt fektet a szelektív hulladékgyűjtésre is, illetve az oktatásban is részt vesz, járják az iskolákat és tájékoztató előadásokat tartanak a gyerekeknek, hogy a szemléletformálás már egész kis kortól kezdődjön.
Hasznos a marketing
„A marketing az az eszköz, amit a közszolgáltató előszeretettel használ a lakossági hulladékgyűjtési szokásainak a megváltoztatására. A ’90-es évek végén jött divatba Magyarországon a hulladékgazdálkodás, előtte esetleg szemétszállításról beszélhetünk. A későbbiek folyamán a jogszabályi körülmények, az uniós tagság előfeltétele, majd azután a környezetvédelem bizonyos dolgokat megváltoztatott a hulladékgazdálkodás területén és már nem volt elegendő az, hogy a közszolgáltató rendelkezésre álljon eszközzel és járatokkal, hanem a lakosság hulladékgyűjtési szokásait is meg kellett változtatni. Ehhez alkalmazzuk mi a marketinget” – tette hozzá a cégvezető.
Petró Árpád cégvezető a díjról, a társaság feladatairól és a hulladékgazdálkodásról bővebben is beszámol majd a Nyíregyháza Most című magazinunk jövő heti adásában.