Robotika és tervezés - Technológiai kalandok a Digitális Tudásközpont nyári táborában
fotó: Szarka Lajos

A Digitális Tudásközpont nyári gyerektábora idén is megnyitotta kapuit, öt turnusban fogadva az érdeklődő felső tagozatos általános iskolásokat. Az önkormányzat által támogatott robotikatábor két különböző tematikával, csoportonként 12 gyerek részvételével zajlik, hogy a diákok minél inkább elmélyíthessék tudásukat a robotika, a 2D és a 3D tervezés területén. A héten a tábor második turnusa vette kezdetét.

A Digitális Tudásközpont nyári tábora lehetőséget kínál a gyerekeknek, hogy alaposan megismerkedjenek a robotika, valamint a 3D és 2D tervezés izgalmas világával. Néhányan rendszeresen visszatérnek, mások pedig tanév közben szakkörökön is részt vesznek, hogy fejlesszék magukat és mélyebben elmerüljenek a jövő mérnöki szakmájában, ezáltal sokoldalú informatikai tudással gazdagodhatnak. – A héten robotikával és 2D, valamint 3D tervezéssel foglalkozunk. Jelenleg microbitekkel dolgozunk, és célunk, hogy a microbit mikrovezérlők képesek legyenek RGB-s LED szalagok vezérlésére – mondta Gergely Vince Csaba, 7. osztályos tanuló.

 

Elméleti mélység és gyakorlati tudás

A gyerekeket oktató Huszár István elmondta, minden résztvevő számára sikerélményt szeretnének biztosítani. Az oktatás az alapoktól kezdődik és olyan magas szintig halad, amely már az általános és középiskolák szintjén elvárt. A tábor legnagyobb előnye, hogy a diákok nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is elsajátítják az informatikai ismereteket, ami jelen esetben a robotok programozásáig terjed. Az oktató rámutatott, a táborban szerzett tudás teljes egészében illeszkedik a digitális kultúra informatikai tananyagához. Ugyanakkor hangsúlyozta, sok iskolában nem állnak rendelkezésre azok az eszközök, amelyeket a táborban rendszeresen használnak, így kiemelt szerepe van a gyakorlati tudásnak.

 

Tervezés, programozás és tesztelés

– Itt különböző programozási, építési és tervezési feladatokat is megoldhatnak a résztvevők. A tábor első napján a 3D tervezéssel kezdtünk, amely a robotok hardveres kialakítását jelenti, vagyis hogyan kell létrehozni egy robot testét. Most éppen a microbitek vezérlésű programozás zajlik, amely lehetővé teszi a robotok mozgásának irányítását és egyéb vezérlési funkciók elvégzését. Végül egy komplex feladat is szerepel majd a programban

– hangsúlyozta Huszár István, a Digitális Tudásközpont oktatója.

 

Kézzelfogható projektek

A Digitális Tudásközpont vezetője kiemelte, céljuk, hogy a gyerekek számára minőségi és élményekkel teli nyári szünetet biztosítsanak. Hozzátette, a központ eszközparkjában különlegességként szerepel a 3D nyomtató és a lézervágó is, amelyek segítségével a gyerekek valóságos projekteken dolgozhatnak. Idén 2 tematika mentén összesen 5 turnusban zajlik a tábor, hogy minél több gyerek részesülhessen ebben az innovatív oktatási lehetőségben. – Idén 5 turnusban rendeztünk nyári táborokat, amelyek két különböző tematika szerint váltakoznak. Az egyik tematika „A robotoktól az okosvárosig” címmel fut, amely rendkívül sokrétű programot kínál. Ebben a táborban a résztvevők 3D tervezéstől kezdve a programozáson át számos különféle tevékenységet végeznek. A másik tematika „A jövő városa”, amely már korábban is nagy sikerrel szerepelt a nyári táborok között. Ez is egy komplex program, ahol szintén szerepel a 3D tervezés és a programozás. Emellett a barkácsolás és különösen a kreativitás kap kiemelt szerepet – emelte ki Béres Edina, a Digitális Tudásközpont vezetője.

A központ tanulmányi időszakban is rendelkezésre áll, és iskolai osztályok ingyenesen részt vehetnek a különböző témaköröket, például a 3D tervezést és a programozás különböző aspektusait felölelő foglalkozásokon. A részvételhez előzetes regisztráció szükséges, melyet a központ honlapján (https://digitalis-tudaskozpont.hu/) található elérhetőségeken lehet kezdeményezni.

 

 

Kapcsolódó galéria

DTK tábor 2024