hirdetés
Pályaorientációs nyári robotika tábort szervezett idén is a Nyíregyházi Szakképzési Centrum. Az általános iskolás, 10–14 éves gyerekeket a Digitális Közösségi Alkotóműhelyben várták, ahol saját mobiltelefonjuk által vezérelt robotot készítettek, amit haza is vihettek magukkal.
Programozás, 3D nyomtató, robotépítés – ezek mind fontos részei a Nyíregyházi Szakképzési Centrum napközis táborának. Nem egy hagyományos szünidei elfoglaltságot szerveznek itt a diákoknak, egyénileg és csapatban is dolgoztak, tesztelhették kreativitásukat és koncentrálóképességüket is.
Érdeklődő diákok
Halász Gergő most hetedik osztályos, a tervei között szerepel, hogy informatikai pályán tanul majd tovább. A táborba is azért jelentkezett, mert érdeklődik a robotika iránt.
„A gépeknek magáról a létezéséről tudtam, viszont azt, hogy hogy kell alkalmazni, használni őket és programozni, azokat nem tudtam. Megtanultam a táborban, hogy hogy lehet kicserélni a 3D nyomtatóban a kábelt, hogy lehet lézer vágni, beindítani a lézervágót, programot készíteni, gravírozni” – mesélte Halász Gergő a tábor utolsó napján.
A diákokat két turnusba várták, 10–14 éves korosztály vehetett részt a robotikatáborban, fiúk és lányok egyaránt.
Hazavihető robotok
A gyerekek nem dolgoztak hiába egy-egy héten keresztül, a saját maguk által készített robotokat haza is vihették a tábor végén.
„Egy kis robotot készítettek a diákok, amelyek micro bit vezérlésűek, motorvezérlőt használunk hozzá, CNC lézerrel vágjuk ki az alapokat, 3D nyomtatóval tervezzük meg a kerekeket és támasztékokat, illetve számítógéppel programozzák a gyerkőcök” – mondta Ésik Dominik, a Digitális Közösségi Alkotóműhely asszisztense.
A gyerekek mindenre nyitottak, ügyesen programoznak és minden gépet meg szeretnének ismerni – ez volt az elmúlt két hét tapasztalata itt, a Digitális Közösségi Alkotóműhelyben, tette hozzá Ésik Dominik.
Játékos oktatás
A tábor nagyon népszerű volt, a legtöbb résztvevő a későbbiekben is ezen a szakterületen szeretne dolgozni, így az itt megszerzett tudást majd kamatoztatni tudják az iskolában is.
„Próbáljuk a játékos oktatási módszert alkalmazni, ez alatt azt értem, hogy a gyerekek részben kötötten, tehát feladathoz mérten szoktak programozni, tervezni. Eleinte nagyobb segítség, egy löket, inspirációs gondolatmenet szükséges számukra, de utána általában feltalálják magukat és nagyon ügyesen szokták az akadályokat átlépni” – nyilatkozta Forgács Richárd, a Digitális Közösségi Alkotóműhely vezetője.
Bepillantás a szakmákba
A diákok a centrum iskoláinak bevonásával ízelítőt kaphattak a további szakmákról is, elsajátították az elsősegélynyújtás alapjait, bepillantást nyerhettek a pincérek munkájába, a környezetvédelmi és vízügyi ágazatokba, valamint élményeket szerezhettek a fa- és bútoripari munkákban.