Sorozatos félrevezetések a közösségi médiában – és a tények

hirdetés

Az ellenzéki képviselők által a közösségi médiában megjelentetett posztok egyike a november 30-i közgyűlésen is téma volt. Dr. Podlovics Roland kért szót a Modern Városok Program nyíregyházi megvalósulását szerinte elferdítő bejegyzés miatt. Ebből kiindulva kérdeztük az alpolgármestert, aki több durva pontatlanságra, félrevezetési kísérletre hívta fel a figyelmet.

Dr. Podlovics Roland alpolgármester

Az egyik – amire a közgyűlésen is utalt az alpolgármester – a Modern Városok Program nyíregyházi eredményeit kétségbe vonó ellenzéki posztra utalt.

Dr. Podlovics Roland szerint az ellenzéki képviselők a valós tényeket figyelmen kívül hagyva fogalmaztak meg állításokat. Szerinte sorra nem szavazzák meg a fejlesztéseket tartalmazó költségvetéseket, de mindig azzal állnak elő, hogy még mit nem valósított meg a vezetés, ezért érdemes tisztába tenni a dolgokat, mielőtt félrevezetnék a közvéleményt.

Csak Nyíregyházán valósultak meg hotelek a Modern Városok Program részeként, ráadásul kettő is, a Hunguest Hotel Sóstó és a Pangea Ökocentrum

Ígérgetés helyett cselekvés

– Nyíregyháza a nyertes megyeszékhelyek közé tartozik a Modern Városok Program szempontjából. Nálunk minden terv megvalósult, vagy az utolsó fázisában van. Egy 74 milliárdos programról beszélünk, melynek 11 kiemelt eleme van, sorolom: a nyugati elkerülő újabb üteme, a Nyíregyháza–Tokaj kerékpárút, a Mező-Bethlen csomópont, a 41 CNG meghajtású busz, töltőállomás és telephely, a Hunguest Hotel Sóstó, a Pangea Ökocentrum és Szálloda, a Jégkorszak Interaktív Állatbemutató, az Atlétikai Centrum megvalósítása, a Városi Stadion, a Kállay-kúria fejlesztése és a Rózsakert Szabadtéri Színpad teljes átalakítása. A program azonban a kapcsolódó fejlesztésekkel elérte a százmilliárdos nagyságrendet. Ilyen például a BUSZACSA felújítása, mely ma már Continental Aréna, vagy a baloldali képviselők elvbarátai és elődei által évtizedekig ígérgetett Városi Jégpálya és Városi Uszoda – ezek szintén ebben az időszakban, kormányzati forrásból valósultak meg, s befejezéséhez közelít a szocialista városvezetés által 40 évvel ezelőtt torzóban hagyott nagykörút bezárása. A nyugati elkerülő első szakaszát a jelenlegi városvezetés már az elmúlt évtizedben megvalósította, amit a korábbi, baloldali városvezetés leghamarabb 2025-re ígért.

A korábban évtizedekig ígérgetett Városi Jégpálya szintén kormányzati forrásból valósult meg, a Modern Városok Programmal párhuzamosan

Nyíregyháza az élen

– Még az ellenzéki sajtóban is elismerik, hogy Nyíregyháza élen van e tekintetben is. Ugyanakkor szándékosan félrevezetésnek tekinthető az ellenzéki bejegyzésekben a vasútállomásnál tervezett, a közösségi közlekedés fejlesztését tartalmazó Intermodális Csomópont, valamint a Tokaji úti aluljáró említése a Modern Városok Programmal összefüggésben, mivel az nem volt része a 2015-ben a kormányzat és önkormányzat között kötött megállapodásnak. Ezúton újra hangsúlyozzuk, mint korábban többször, továbbá a közgyűlésen, hogy mindkettőnek zajlanak a tervezési munkálatai. Ezen felül a busztelephely második ütemének tervezési munkái is megkezdődnek a Modern Városok Program felülvizsgálatáról szóló kormányhatározat rendelkezései alapján.

A nyugati elkerülő több szakaszban készült el évekkel ezelőtt, most már a folytatást tervezik

Munkahelyteremtés és fejlesztések

A gazdaságfejlesztésért felelős alpolgármester egy másik hivatalos közösségi oldalon közzétett ellenzéki témára is felhívta a figyelmet. Eszerint azt állítják Face­book-bejegyzésekben, hogy ez a városvezetés 13 év alatt képtelen volt olyan magas hozzáadott értékű munkahelyet teremtő céget idecsábítani, ami városunk és az itt élők anyagi fejlődését, erősödését segítené. – Ha csak a Nyíregyházán működő nemzetközi nagyvállalatokat nézzük – nem számolva az utóbbi másfél év bejelentéseivel és a KKV-szektor fejlesztéseivel –, munkahelyteremtő beruházásokat hajtott végre az utóbbi tíz évben a Michelin, a LEGO, a Sematic, a Dunapack, a Révész Csoport, a ContiTech, a GOF Hungary, az Eissmann, a Hübner, a Nyír-Lift sok száz új munkahelyet teremtve, nagyjából 200 milliárd forintnyi értéket fektetve a nyíregyházi gyáraikba – de ez csak egy rövid áttekintés, a teljesség igénye nélkül. Ebből is látszik, hogy elégedettek a várossal és hosszú távra terveznek itt.

A LEGO is óriási fejlesztéseket hajtott végre az elmúlt évtizedben

Óriási távlatok

- Azt is újra meg újra el kell mondani ezek szerint, hogy dr. Kovács Ferenc polgármester már 2010-ben ezzel szerette volna kezdeni, de csődközeli helyzet és leromlott infrastruktúra várta „örökségként”, így először a várost kellett rendbe tenni.

A városvezetésünk azon dolgozik, hogy a fiatalok maradjanak itthon vagy jöjjenek haza, ennek jegyében jelentettük be a bővülő ipari parkban az elmúlt másfél esztendőben a sokezer új, minőségi munkahelyet teremtő fejlesztést. A záruló önkormányzati ciklus fő célkitűzése éppen a gazdaságfejlesztés, s örömteli, hogy az elektromobilitási iparágban dolgozó dél-koreai W-Scope és a német Boysen már építkezik, míg a svéd Qvantum és a kínai Sunwoda előkészíti a beruházásokat, óriási távlatokat nyitva meg Nyíregyháza előtt.

A zöldmobilitást segítő és károsanyag-kibocsátást csökkentő, gázüzemű buszok is e program részeként érkeztek Nyíregyházára