hirdetés
Ebben az évben összesen 16 milliárd forintból, öt különböző forrásból finanszíroz burkolatfelújítási munkálatokat a Magyar Közút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Idén már 10 ezer tonna aszfaltot bedolgoztak a társaság szakemberei és további 7 ezret terveznek még 2020-ban. A Magyar Közút egy fontos kampányt is indított, ennek célja, hogy az autósok körültekintően közlekedjenek a munkálatok helyszínén.
A különböző színek a különböző forrásokat jelzik a Magyar Közút fejlesztési térképén, ezeket magyarázta Óvári László, a társaság Szabolcs megyei igazgatója. Gyorsforgalmi úthálózaton napi 24 órában, nem gyorsforgalmi úthálózaton pedig ütemezetten hajtják végre az útellenőrzési munkálatokat a Magyar Közút munkatársai. A felmérések alapján döntenek a felújítással érintett szakaszokról. Az is jellemző, hogy bejelentést kapnak valamilyen problémáról, akkor a társaság szakemberei megvizsgálják, helyszíni szemlét tartanak az adott útszakaszon. Ezeket már saját forrásból finanszírozzák.
5 forrás – 16 milliárd forint
Ebben az évben öt forrásból, összesen 16 milliárd forintot fordítanak a különböző beruházásokra.
„Még 2017-ben indult az úgynevezett komplex felújítási program, ennek keretében közel 1 milliárd forint értékben tudunk még az idei évben felújításokat végezni, ennek része volt a 38-as számú Tarcal-Nyíregyháza másodrendű főút Nyírtelek belterületi szakaszának a megújítása is. Ezen kívül TOP-os források állnak még az idei évben rendelkezésünkre, körülbelül 900 millió forint értékben, valamint TOP-os átcsoportosításokból további 3 milliárd forintból tudunk fejlesztési és felújítási munkálatokat megvalósítani. Ilyenek a 41-es számú főúton Napkoron és Leveleken 1-1 körforgalmi csomópont, illetve a Tiszadada-Tiszadob közötti útszakasz körülbelül 5 és fél kilométeren tud megújulni. Mátészalkán is építünk körforgalmat, a vasútállomáshoz vezető utat felújítjuk és kiegészítjük egy kerékpáros sávval.” - közölte Óvári László, a Magyar Közút Nonprofit Kft. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei igazgatója.
Vásárosnamény belterületi szakaszát is ebből a forrásból tudják felújítani, illetve egy körforgalmat építenek majd. A Magyar Falu program keretében 3 milliárd forintos költségvetésből kezdődhettek el tavaly és tartanak idén is a burkolatfelújítási munkálatok.
Folyamatos a munka
A koronavírus-járvány idején igyekeztek úgy szervezni a brigádokat, hogy semmilyen felújítási munka ne szenvedjen hátrányt a COVID miatt, kisebb létszámmal, napi váltásban dolgoztak a közút szakemberei.
„A Magyar Falu program keretén belül a Magyar Közút sajátos helyzetben van, hiszen lehetőségünk nyílt saját kivitelezésben 540 millió forint értékben további felújítási munkákat is végezni. Ezen túlmenően az éves karbantartási feladataink terhére, az idei évben már 10 ezer tonna aszfaltot bedolgoztunk és az év hátrelévő részében további 7 ezer tonna bedolgozását tervezzük. Most is kérem a felújítással érintett szakaszon közlekedők figyelmét és türelmét, hiszen minden ilyen felújítás bizonyos mértékű korlátozással jár. Azért dolgozunk, hogy a felújítást követően a közlekedők az úti céljaikat a lehető leggyorsabban és legnagyobb biztonságban elérhessék.” - tette hozzá a megyei igazgató.
Fontos kampány
A Magyar Közút egy kampányt is indított, mivel mindennapos látvány, hogy a társaság munkatársai javítják, takarítják vagy építik az utakat az ország minden részén, így Nyíregyházán is gyakoriak a munkálatok. A közút járműveinek fedélzeti kamerái sok balesetet rögzítenek, ezzel hívják fel a figyelmet az ideiglenesen korlátozó táblák betartására.