hirdetés
100 új munkahely létrehozását támogatta a magyar kormány, így tovább bővült a foglalkoztatottak száma a nyíregyházi CallComm Zrt. irodájában. A cég egymilliárd forintos fejlesztését 300 millió forinttal segítette a magyar állam – erről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszélt Nyíregyházán.
Egy jelentős informatikai beruházás eredményeként költözhetett be a Nyíregyházi Egyetem épületébe a CallComm Zrt. A cég lassan tíz évvel ezelőtt alakult azzal a céllal, hogy call center szolgáltatóként ennek a régiónak a munkaerejére támaszkodva végezze a tevékenységét – fogalmazott Varga Gábor vezérigazgató.
Motivált munkavállalók
A növekedési projekt 2021-ben kezdődött, az akkori 67 főről mára 215 főre nőtt a Nyíregyházán dolgozók létszáma.
„Eredményeink és céljaink azonban nem tudnának megvalósulni tapasztalt, jól képzett, elkötelezett és motivált munkavállalók nélkül. Társaságunk a kezdetektől fogva felismerte, hogy a működés sikere szempontjából a munkavállalói elégedettség az egyik legfontosabb tényező. Mivel a call center üzletág legfontosabb eleme a munkavállaló, cégünk céltudatosan törekszik arra, hogy kollégáink kellemes környezetben, a vezetők által biztosított támogató légkörben, stabil munkahellyel biztosíthassák saját és családjuk jólétét és boldogulását” – mondta beszédében Varga Gábor, a CallComm Zrt. vezérigazgatója.
A cég képzéseket biztosít a munkavállalóknak, akiknek ezáltal a munkaerő-piaci értékük is növekszik. A létszám növekedéséhez új helyszínre és jelentős informatikai beruházásra volt szükség, mintegy ezer négyzetméteres modern, jól felszerelt irodákban dolgozhatnak. A bővítéssel tehetséges, nyelveket beszélő, egyetemet végzett fiatalokat tartanak itthon, Magyarországon, akik versenyképes béreket kapnak.
Új munkahelyek Nyíregyházán
„Új munkahelyek jöttek létre kormányzati támogatással, ráadásul ezek a munkahelyek fiatalokat, elsősorban nőket, anyákat segítenek. Ez itt a város utóbbi ötéves fejlesztési programjának prioritásának a lényege, ugyanis itt nagyon sok fiatal, pályakezdő jön ki az egyetemről, iskolákból, aki itt szeretne maradni. Az elvándorlás nagyon nagy volt, ezt szeretnénk csökkenteni. Ehhez nagyon fontosak ezek a munkahelymegtartó és fejlesztő, új munkahelyeket létrehozó beruházások” – nyilatkozta dr. Kovács Ferenc.
A polgármester hozzátette, a nyíregyházi ipari park fejlesztése óriási ütemben történik, olyan nagy cégek érkeznek a városunkba, akik több száz munkahelyet hoznak létre a közeljövőben.
Nyíregyházán az önkormányzat létrehozott egy olyan rendszert, amelynek tagja a szakképzés, az egyetem, a foglalkoztatók és az iparkamara is, így könnyen egymásra találhat a kereslet és a kínálat a munkaerőpiacon.
„Itt, Nyíregyházán, a térségben, Északkelet-Magyarországon talán nem túlzás azt állítani, hogy egy új gazdasági övezet épül, amely a befektetésekre és a gazdasági növekedésre épít. Ezáltal a térség gyorsan zárkózik föl Nyugat-Magyarországhoz vagy talán már múlt időt is használhatunk, zárkózott föl a nyugat-magyarországi részekhez. Óriásit javult a foglalkoztatottság és fejlődött az infrastruktúra” – hangsúlyozta dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő.
Egymilliárd forintos fejlesztés
A CallComm Zrt. egymilliárd forintos beruházással bővítette üzleti szolgáltatóközpontjait két városban, Nyíregyházán és Miskolcon, amelyhez a magyar állam 300 millió forint támogatást nyújtott – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az iroda megnyitóján. Hozzátette, a program részben a dolgozók továbbképzésére irányul, többek között az idegennyelv-ismeret fejlesztésére, hogy minél nagyobb mértékben tudják kiszolgálni a külföldi ügyfeleket is.
„Az üzleti szolgáltatásokat végző cégek a nyilvánosság előtt kevésbé ismertek, hiszen nem a nyilvánosság számára végeznek munkát, hanem a megbízóik számára. Egy második körös beszállítóként lennének értelmezhetőek, ha mondjuk termelésről beszélnénk. Ezért is fontos elmondani, hogy itt egy olyan magyar cégről beszélünk, amely nemcsak Magyarország, hanem az egész közép-európai térség egyik legjelentősebb telemarketing szolgáltatója. Az egyetlen olyan, call centerekkel foglalkozó magyar vállalkozás, amelyet a tőzsdén jegyeznek” – hangzott el a miniszter beszédében.
Magyarország mára az üzleti szolgáltatási szektor zászlóshajójává vált Közép-Európában, az ágazatban dolgozók száma öt év alatt a duplájára nőtt és átlépte a százezret – közölte Szijjártó Péter, majd hozzátette, korábban főváros-orientált iparágnak számított, mára azonban egyre inkább felzárkóznak a vidéki nagyvárosok.