hirdetés
Iskolakezdésre befejeződött a Belső körút – László utca csomópontban a jelzőlámpás forgalomszabályozás kialakítása. Ezzel megvalósult a Belső körútra a nagykörútról jobbra be- és jobbra kikanyarodás lehetősége többlet forgalmi sávok kialakításával. A program része volt a gyalogosok biztonságos átvezetése, a meglévő gyalog-kerékpárúthoz történő akadálymentes kapcsolat biztosítása, a járdák és kerékpáros létesítmények akadálymentesítése, és átvezetése.
– Örömmel mondhatjuk, hogy ezekben a nehéz időkben, amikor általában nem ez a jellemző, Nyíregyházán most is milliárdos nagyságrendben közúti infrastruktúra-fejlesztések történtek – fogalmazott dr. Kovács Ferenc az újabb nyíregyházi csomópontfejlesztés ünnepélyes projektátadó rendezvényén.
Összefüggnek a fejlesztések
A polgármester hozzátette, ezt a beruházást is érdemes összefüggéseiben vizsgálni, hiszen ugyanez a projekt tartalmazta a két, Örökösföldön korábban megépült körforgalmat a Család utca – Belső körút, valamint a Család utca – Szalag utcai kereszteződésben, illetve további kerékpáros fejlesztések történtek Sóstón, de az aktuális helyszínen maradva, más forrásból sikerült felújítani a Belső körutat, egészen a Hunyadi utcáig.
A biztonságos és folyamatos közlekedésért
A mostani beruházásnak is több indoka van.
– Egyrészt nagyon komoly, sajnos halálos baleset is történt, tehát a közlekedés biztonsága miatt. S a közlekedés folyamatossága miatt, merthogy megnőtt – hál’ Istennek, ez volt a célunk – a Bujtosi Városliget felújítása után az ide látogatók száma, akik gyalog, biciklivel, autóval érkeznek. Ezért még fontosabb, hogy ez a csomópont biztonságos legyen – mondta a polgármester.
Egyszerűbb a kanyarodás is
Ami a konkrét fejlesztést illeti, jelzőlámpás forgalomszabályozást alakítottak ki úgy, hogy megvalósult a Belső körútra a nagykörútról jobbra be- és jobbra kikanyarodás lehetősége is, többlet forgalmi sávok kialakításával. További cél volt a gyalogosok biztonságos átvezetése, így a meglévő gyalog-kerékpárúthoz akadálymentes kapcsolatot biztosítottak, akadálymentesítették a járdákat és kerékpáros létesítményeket, s ezek csomópontokon történő átvezetése is megvalósult a projekt keretében.
Könnyebb eljutás városrészek között
A térség önkormányzati képviselője úgy fogalmazott: bonyolult és balesetveszélyes volt ez kereszteződés eddig.
– Még egy dolgot azért kiemelnék, amit az itt lakóktól is tudok, az az, hogy Örökösföld bizonyos részeire sokkal könnyebb lesz majd eljutni, nem kell egy-másfél kilométereket kerülni, és a balra való lekanyarodás, egyáltalán a lekanyarodások sokkal biztonságosabbak lesznek – nyilatkozta dr. Ulrich Attila, Nyíregyháza alpolgármestere.
Iskolakezdésre elkészültek
A „Csomópont és kerékpárútfejlesztés Nyíregyháza területén II. ütem” elnevezésű projekt záróeseményén a polgármester kiemelte, 2023. április közepén kezdődött a kereszteződés átalakítása, ami az ígéretek szerint iskolakezdés előtt be is fejeződött. Ugyanez történt a napokban átadott Szélsőbokori utca esetében, ahol komplexen újult meg a jó másfél kilométeres szakasz 920 millió forintból, s ugyanez várható még két helyszínen.
Több fejlesztés, párhuzamosan
– Ami pedig szintén befejezésközeli állapotban van, a Tiszavasvári – Derkovits utca csomópont, valamint a Tiszavasvári úti laktanyák északi részén, az úgynevezett barnamezős beruházás, mindez másfél milliárd – tette hozzá.
Így összeségében csak most jóval több mint 3 milliárd forint értékű közúti infrastruktúrafejlesztés fejeződött be vagy zajlik párhuzamosan Nyíregyházán, nem beszélve a nagykörút utolsó szakaszának négysávossá tételéről.