hirdetés
2023-ban is Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa. Sorozatban negyedszer, idén 34 Marketing Gyémánt Díjjal lett az első a Magyar Marketing Szövetség, valamint a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által meghirdetett pályázaton. A Kisvárosi első elnevezésű díjat Mátészalka kapta 10 Marketing Gyémánt Díjjal, Vásárosnamény 2023-ban 5 Marketing Gyémánt Díjat vihetett haza. A Marketingaktív Megye díj pedig Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyét illeti meg idén is, hiszen 49 Marketing Gyémánt Díjat nyert el Nyíregyháza, Mátészalka és Vásárosnamény közösen. A szeptember közepén, Budapesten átvett elismeréseket, a pályázatokat menedzselő Város-Kép Nonprofit Kft. adta tovább a gyémántdíjas aktivitások szervezőinek.
Immár kilencedik alkalommal hirdették meg idén a Városmarketing Gyémánt Díj pályázatot, melynek díjátadójára szeptember 14-én a Marketing Summit Hungary 2023 konferencián került sor. Ebben az évben rekordszámú, 182 nevezés érkezett 36 várostól. Idén is a rendezvény, esemény kategóriában érkezett a legtöbb pályázat. Nyíregyháza 34 Marketing Gyémánt Díjat kapott, amivel 2020, 2021 és 2022 után, ebben az évben is első helyen végzett, így sorozatban negyedszer, 2023-ban is elnyerte a Marketing Fővárosa címet. A szeptember 14-ei fővárosi díjátadót követően, Nyíregyházán egy sajtótájékoztató keretében adták tovább a díjakat, ahol Piskóti István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője elismerően nyilatkozott Nyíregyháza munkásságáról. Kiemelte, a város teljesítménye magáért beszél, és megköszönte azt az aktivitást, amivel példát mutat más településeknek.
„Most már nem nyugatra, hanem már rendszeresen keletre kell jönni, ha legalábbis a városmarketing területén keressük azokat, akik mércét állítanak. És ez tényleg így van. Négy év után Nyíregyháza töretlen. Ebben az évben a nagyon nemes versenyre 182 pályázat érkezett be és 142 díjat adtunk át. Fontos, hogy ez nem azt jelenti, hogy aki pályázik, az győz. A pályázatoknak az a tartalma, hogy kell csinálni valamilyen jó dolgot, eseményt, rendezvényt, kiadványt, és ezt szakmailag helyesen kell csinálni” – emelte ki prof. dr. Piskóti István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Nyíregyháza a 34 Marketing Gyémánt Díjon és a Marketing Fővárosa címen kívül az örökös Gyémánt Ranglista első helyét is megtartotta, 98 Marketing Gyémánt Díjjal. Ez a ranglista azt mutatja meg, hogy a települések összesen hány gyémántot szereztek 2015 és 2023 között. Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere a díjak kapcsán arról beszélt a városháza dísztermében, hogy ez az eredmény egy jól megtervezett és megvalósított marketing stratégia eredménye, és büszke az összefogásra, ami megvalósult ennek kapcsán.
„Nem volt az valószínűsíthető sem, hogy három után negyedszer is Nyíregyháza nyerjen. Ehhez képest tavaly 20 Gyémánt Díj, most pedig 34. Először is nagy gratuláció a Város-Kép munkatársainak, de azoknak is, akik részesei voltak ezeknek a pályázati anyagoknak, akik itt ülnek. Nekem ezért is nagyon kedves elismerés ez Nyíregyházának. 98 Gyémánt Díjunk van, és az utánunk következőnek a fele sincs” – mondta el dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.
A hétfő délelőtti eseményen Filep Sándor, Vásárosnamény polgármestere és Hanusi Péter, Mátészalka polgármestere is részt vett, hiszen a Kisvárosi első elnevezésű díjat Mátészalka kapta 10 Marketing Gyémánt Díjjal, Vásárosnamény 2023-ban pedig 5 Marketing Gyémánt Díjat vihetett haza. A Marketingaktív Megye díj idén is Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyét illeti meg, hiszen 49 Marketing Gyémánt Díjat nyert el Nyíregyháza, Mátészalka és Vásárosnamény közösen. Ezzel kapcsolatban Baracsi Endre, a vármegyei közgyűlés alelnöke úgy fogalmazott, reméli, a vármegyei elsőséget a következő években is elhozzuk majd.
„Fontos, hogyha már valamit jól csinálunk, akkor azt tudjuk megmutatni is. És azt hiszem, hogy ezzel nemcsak azt a célt érjük el, hogy mindenki látja azt, ami egyébként valóban szemmel látható, hiszen ha akár Nyíregyházán, Mátészalkán vagy Vásárosnaményon valaki végigmegy, akkor látja azt, hogy a városok fejlődnek és rengeteg értékkel gyarapodnak. De amellett, hogy megmutatjuk, jó gyakorlattal és jó példával szolgálunk mások felé is. Nemcsak itt, a vármegyében, hanem a vármegyén túl is, és visszük a vármegye hírnevét, visszük a megyei jogú város hírnevét, és azt hiszem, hogy tényleg van mit megmutatnunk” – tette hozzá Baracsi Endre, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Közgyűlés alelnöke.
Nyíregyháza a Marketing Fővárosa címen kívül továbbra is az örökös Gyémánt Ranglista első helyén szerepel 98 Marketing Gyémánt Díjjal. A dobogó második fokán Miskolc áll 48 gyémánttal, őt követi Budapest XIII. kerülete és Vásárosnamény 45-45 gyémánttal. Az esemény zárásaként a városháza dísztermében a Gyémánt Díj pályázat aktivitásainak, programjainak szervezői a Város-Kép Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől, Zagyva Gyulától vették át elismeréseiket.